صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تجلی‌نیا در گفت‌وگو با آنا:

فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم پس از صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی آغاز می‌شود

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی پایه نهمی‌ها از فردا ۱۸ تیر آغاز می‌شود و فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم پس از صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان اولویت (الف) از روز‌های آتی آغاز و تا ۴ مرداد ادامه دارد.
کد خبر : 921085

امیر تجلی‌نیا، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی پایه نهمی‌ها از فردا ۱۸ تیر آغاز می‌شود و فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم پس از صدور نمون‌برگ هدایت تحصیلی برای دانش آموزان اولویت (الف) از روز‌های آتی آغاز و تا ۴ مردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستورالعمل ثبت‌نام در دوره متوسطه تدوین و به استان‌ها ابلاغ شده است افزود: پس از این تاریخ، از ۶ مردادماه دانش‌آموزان با اولویت (ب) می‌توانند برای ثبت‌نام در رشته مورد تقاضا به مدارس مراجعه کنند.

بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار نمون‌برگ هدایت تحصیلی صادر می‌شود

تجلی نیا با بیان اینکه برای امسال بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار نمون‌برگ هدایت تحصیلی صادر خواهد شد گفت: اولویت الف و ب برای ثبت نام با توجه به امتیاز عملکرد تحصیلی سه ساله دانش آموز همچنین ظرفیت رشته و زمینه موجود در منطقه محاسبه می‌شود. دانش آموزان دارای اولویت «الف» می‌توانند ظرف مدت دو هفته پس از صدور نمون برگ هدایت تحصیلی نسبت به ثبت نام در رشته مورد نظر اقدام کنند.

مشاوران مدارس پس از صدور نمون برگ هدایت تحصیلی آماده ارائه خدمات هستند

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان دارای اولویت «ب» پس از اتمام مهلت دو هفته‌ای گروه الف، می‌توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند افزود: در تمامی مدارس متوسطه اول کشور مشاوران مدارس پس از صدور نمون برگ هدایت تحصیلی آماده ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و والدین آنان هستند همچنین خط ملی ۱۵۷۰ آماده ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی تلفنی به دانش آموزان و والدین حتی مدیران مدارس است.

وی با بیان اینکه سامانه هدایت تحصیلی در بستر my.medu.ir حاوی اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان در بخش خودشناسی، حرفه شناسی و کمک به تصمیم گیری و انتخاب آگاهانه است و دانش آموزان و والدین آنان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از محتوا‌های بارگذاری شده و خدمات موجود در آن بهره‌مند شوند، افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در موعد مقرر با کسب اطلاعات لازم رشته مورد نظر خود را متناسب با علاقه خود انتخاب و در مسیر شغلی تحصیلی خود موفق باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر