صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۲ - ۱۷ تير ۱۴۰۳

پساانتخابات؛ اشک‌ها و لبخندها

۱۵ تیر 1403 طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بر پایه اصالت و اعتماد بدون هیچ شک و شبهه‌ای در سطح داخلی و جهانی برگزار شد.
کد خبر : 920905

گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عماد نجار، در پانزدهمین روز از تیر 1403 طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. انتخاباتی که بر پایه اصالت و اعتماد بدون هیچ شک و شبهه‌ای چه در سطح داخلی و چه در سطح جهانی برگزار شد و هیچ فرد یا گروهی نمی‌توانست با قاطعیت پیروزی هیچ طرفی را پیش‌بینی کند.

انتخاباتی که برانگیخته از دو جریان پرطرفدار در بین مردم بود. انتخاباتی که حاکی از وجود آزادی بیان و رأی و وجود ایرانی مستقل و پویا بر پایه معنای واقعی دموکراسی بود. انتخاب رئیس‌جمهوری که بنا به نظر جمعی از مردم نیاز جامعه بود و این «انتخاب مردمی» را می‌توان به معنای «مردم‌سالاری» ترجمه دقیق کرد. مردم‌سالاری از نگاه اسلام و حاکم در جامعه اسلامی بدون دخالت و تأثیرگذاری از هیچ سطح، فرد، حزب و یا گروهی.

همه اقشار مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به نتیجه انتخابات معتقد بوده و بر اساس آیه یازدهم سوره رعد اشاره دارد که: "خداوند وضع هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خودشان وضعشان را تغییر دهند."

پس این انتخاب، انتخابی مردمی بوده و دو طرف با هر سلیقه و خوشامدی همانند برخی جاهل‌ها به خیابان‌ها نمی‌ریزند و آشوب به پا نمی‌کنند. انتخابی بر اساس تعقل و گرایش فکری که ادعاهای برخی سران فتنه در سال 1388 را در مورد مهندسی در انتخابات، تقلب و دست‌کاری نتیجه را به‌طور کامل رد می‌کند.

{$sepehr_key_394}

انتخابات در ایران آن‌قدر شفاف و مردمی برگزار می‌شود که حتی کاندیداها می‌توانند با تأخیر در انصراف یا اعلام انصراف به نفع دیگر نامزد تغییراتی مهم در نتیجه انتخابات ایجاد کند. البته نبود قوانین به روز و جامع در خصوص فضای مجازی و مدیریت این فضا توسط دشمن و همچنین معرفی نیروهای خدوم و جانفدا برای مردم به عنوان دلایل عقب‌ماندگی توسط ثروتمندان و برخی منتسبین به برخی جریانات نیز باعث تغییر در مسیر آرا و نتیجه شمارش شد.

اما آنچه در این زمان از اهمیت بیشتری برخوردار است و بر ما وظیفه، حمایت از رئیس‌جمهور منتخب، حرکت و تلاش برای اعتلای ایران و البته نقد دلسوزانه که مسیر کشور را در جهت تدابیر رهبری و به دور از پیچ و خم‌های منحرف‌کننده به جلو ببرد.

نگارنده فراموش نمی‌کند که در سفر به برخی از کشورها مردم کوی و برزن زمانی که متوجه می‌شدند ما ایرانی هستیم نوع نگاه، توقع و محبتشان تغییر می‌کرد. ملت‌های آزاداندیش جهان بر روی عاقبت و تصمیمات و شرایط ایران اسلامی بسیار حساس هستند. در دوران اغتشاشات بسیار غمگین بودند و نگران و در دوران شهید رئیسی بسیار امیدوار و بشاش و هنگام بحران‌های منطقه‌ای گوش به فرمان ولی‌فقیه امت اسلامی و به‌طور کل، ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در برابر امپریالیسم جهانی و صهیونیست بین‌الملل برای بسیاری از آزاداندیشان نوعی ایجاد وحدت بوده و رئیس‌جمهور ایران می‌تواند یکی از کلیدی‌ترین نقش‌ها در این همگرایی جهانی ایجاد کند.

همان مردمی که در تونل‌های غزه، یمنی‌هایی که در دریای سرخ، معترضین فرانسوی جلیقه زرد، رزمندگان لبنانی در تیررس ارتش رژیم اسرائیل، حشدالشعبی در عراق، فاطمیون، انصار الله، حزب‌الله عراق و بحرین و لبنان تا معترضین به جنایات اسرائیل در خیابان‌های کشورهای اروپایی در کل دنیا متأثر از این انقلاب اسلامی ایجاد شدند و حرکت کردند و پیش آمدند و این حرکت قدرتمندانه پیش خواهد رفت.

این شرایط داخلی و خارجی باری سنگین و مهم برای مسعود پزشکیان ایجاد کرده و امید داریم در پرتو بهره‌برداری از فرمایشات رهبری و کلام وحی و نهج‌البلاغه اعتلای ایران اسلامی تنها ذکر و اندیشه شما باشد. ان‌شاءالله

انتهای پیام/

ارسال نظر