صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در سفر یک روزه به استان مرکزی انجام شد

اعطای مجوز راه اندازی رشته موسیقی در هنرستان هنر‌های زیبای اراک

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت امور هنری، در سفر یک روزه خود به استان مرکزی ضمن بازدید از آموزشگاه‌های هنری و گفتگو با کارشناسان و مدیران، از اعطای مجوز راه اندازی رشته موسیقی در هنرستان هنر‌های زیبای اراک خبر داد.
کد خبر : 920805

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سفر یک روزه خود به استان مرکزی از آموزشگاه‌های هنری این استان بازدید کرد و در پایان جواز رشته موسیقی در هنرستان هنر‌های زیبای اراک را به مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی اعطا کرد.

وی در جمع مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری استان مرکزی گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بالای فرهنگی و هنری در سطح کشور است.

محمدحسین اسماعیلی افزود: تشکیل انجمن صنفی آموزشگاه‌های هنری در راستای تقویت آموزشگاه‌های آزاد هنری تاثیرگذار است به طوریکه موجب می‌شود قدرت چانه زنی و مذاکرات این مراکز هنری را افزایش دهد.

وی خاطر نشان کرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری، مردادماه سال جاری برای اولین بار در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت خواهند شد این در حالیست که بحث رتبه بندی آموزشگاه‌ها نیز در آینده نزدیک انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کارت صلاحیت تدریس به موازات رتبه بندی آموزشگاه‌ها صادر خواهد شد، افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه آموزش‌های هنری است به طوریکه در بخش آموزش عمومی و در حوزه افزایش سواد هنری جامعه وظایفی را عهده دار است و برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌هایی را در این عرصه انجام می‌دهد.

وی برگزاری دوره اعطای جایزه ملی آموزش هنر با عنوان سرو ایرانی و اجرای طرح ملی «تابا» را از جمله اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در طرح ملی تابا، آموزشگاه‌های آزاد هنری برتر تجلیل خواهند شد این در حالیست که مراکز آموزش هنر هنرستان‌های هنر‌های زیبا، آموزشگاه‌های آزاد هنری و مراکز مهارتی و همه حوزه‌هایی که در زمینه آموزش‌های هنری مشغول فعالیت هستند نیز در طرح جایزه ملی «سرو ایرانی» مشارکت داده خواهند شد و سالانه از برگزیدگان آن تجلیل و نشان سرو ایرانی به آنها اعطا می‌شود.

اسماعیلی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی برای اقشار مختلف بخصوص مناطق محروم وحاشیه‌ای شهر‌ها از جمله وظایف ذاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی اصلی فرهنگ و هنر در کشور است.

وی گفت: یکی از دغدغه‌های متولیان و آموزشگاه‌های آزاد، فعالیت آموزشگاه‌های غیر مجاز و بدون مجوز است که در این زمینه با همکاری ادارات کل استان‌ها از فعالیت این مراکز جلوگیری خواهد شد.

در ادامه این سفر، توسط مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری مجوز راه اندازی رشته موسیقی در هنرستان‌های هنر‌های زیبای اراک به محمودی‌فر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی اعطا شد. همچنین رشته موسیقی ساز ایرانی در هنرستان تخصصی هنر‌های زیبای پسرانه شهر اراک (شهید آوینی) راه اندازی می‌شود و با توجه به وجود رشد کمی و کیفی هنر موسیقایی و حضور دانش آموختگان این رشته در استان مرکزی و نیز نیاز سنجی مطلوب استقبال هنرجویان متقاضی در هنرستان هنر‌های زیبا، این رشته در هنرستان شهید آوینی اراک و سپس سرداران شهید ساوه راه اندازی خواهد شد.

اسماعیلی در پایان سفر یک روزه خود از آموزشگاه‌های موسیقی دیدار، خوشنویسی نیستان و نمایش پیام بازدید کرد. وی از ابلاغ آیین نامه ارتقای درجه آموزشگاه‌های آزاد هنری، رتبه بندی کارت صلاحیت تدریس هنرآموزان و قوانین جدید مالیاتی مرتبط بر این آموزشگاه‌ها خبر داد.

در پایان این جلسه مدیران موسسات و آموزشگاه‌های آزاد هنری به بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر