صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راهکار جدید دولت‌ها برای کاهش بیکاری در عصر هوش مصنوعی چیست؟

یادگیری مهارت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی یکی از راه‌هایی است که دولت‌ها برای پیشگیری از بیکار شدن کارگران به دلیل گسترش این فناوری در پیش گرفته‌اند. در همین راستا «آکادمی هوش مصنوعی» برای نخستین در ایالات متحده آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر : 919532

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ آینده‌ای که هوش مصنوعی مولد نبض کار‌های مهم در صنایع را برعهده خواهد گرفت چندان دور نیست و به همین دلیل، دولت‌ها در تلاش‌اند به کارگران کمک کنند تا مهارت‌های فنی خود را پیش از منسوخ شدن به دست ماشین‌های هوشمند تقویت کنند.

مطالعه اخیر شرکت کاریابی ایندید (Indeed) نشان می‌دهد که تقریباً ۲۰ درصد از مشاغل کل دنیا به طور کامل با حوزه هوش مصنوعی هم‌پوشانی خواهند داشت و عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت و دستگاه‌های مدرن در برخی جوامع، ممکن است شکاف مهارتی را افزایش دهد.

از طرفی، پیش‌بینی می‌شود که هوش مصنوعیِ مولد  بتواند ثروت خانوار را تا سال ۲۰۴۵ به میزان قابل توجهی افزایش دهد؛ بنابراین، ادغام هوش مصنوعی در مهارت‌های کاری ضرورت پیدا می‌کند.

ایالت کانکتیکات آمریکا در شمال شرقی این کشور در حال توسعه چیزی است که می‌تواند نخستین آکادمی هوش مصنوعی شهروندان آمریکا باشد و در راستای افزایش مهارت‌های فنی کارگران کلاس‌های آنلاین برگزار می‌کند. هدف این است که با رواج بیشتر هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف شغلی از عقب ماندن کارمندان جلوگیری شود.

تکامل قابلیت‌های هوش مصنوعی، قانون‌گذاران را با چالش شناسایی مهارت‌های مورد نیاز در دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی مواجه کرده است. گرگوری لابلان (Gregory LaBlanc)، استاد دانشکده بازرگانی هاس در دانشگاه برکلی کالیفرنیا می‌گوید: باید به کارگران نحوه استفاده و مدیریت هوش مصنوعی مولد را به جای نحوه عملکرد این فناوری آموزش داد، چرا که توانایی رایانه‌ها به زودی بسیار بهتر خواهد شد تا وظایف خاصی را که برعهده انسان‌ها بوده انجام دهند.

به غیر از کانکتیکات، ایالت‌های کالیفرنیا، می‌سی سی پی و مریلند نیز لایحه‌هایی را برای رسیدگی به ادغام هوش مصنوعی در آموزش ارائه کرده‌اند. این طرح‌های پیشنهادی از ایجاد مهارت‌های سواد هوش مصنوعی در برنامه‌های درسی مدارس تا ایجاد گروه‌های کاری برای بررسی اجرای ایمن هوش مصنوعی در مدارس دولتی را شامل می‌شود.

در پاسخ به تقاضای فزاینده برای مهارت‌های هوش مصنوعی در بازار کار، مارک برمن (Marc Berman)، عضو مجمع  قانونگذاری کالیفرنیا، لایحه‌ای ارائه کرده است که از گنجاندن مهارت‌های سواد هوش مصنوعی در برنامه‌های درسی مختلف حمایت می‌کند. هدف از این طرح، تجهیز نسل‌های آینده به مهارت‌های لازم برای پیشرفت در نیروی کار تحت کنترل هوش مصنوعی است و اتاق بازرگانی کالیفرنیا از آن پشتیبانی می‌کند.

آکادمی هوش مصنوعی کانکتیکات گواهی‌هایی را برای تکمیل برنامه‌های مهارتی مرتبط با مشاغل ارائه خواهد داد که شامل همه چیز از سواد دیجیتال تا تعامل با فناوری‌های هوش مصنوعی می‌شود.

این گزارش از آسوشیتدپرس به فارسی برگردان شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر