صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

غضنفری: بهترین سیاست برای کشور همراه‌شدن با هوش مصنوعی است

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی ایران گفت: مخالفت با هوش مصنوعی یا تکنولوژی و فناوری‌های به اصطلاح برانداز چاره کار نیست، همراه شدن و جهت دادن به این تکنولوژی‌ها بهترین سیاست برای کشور است.
کد خبر : 918105

مهدی غضنفری رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه اظهار کرد: با وجود پیشرفت تکنولوژی و فعالیت گسترده استاد و دانشجو در فضای مجازی و اطلاعاتی که ملت ایران دارند، کمتر فردی از اهمیت هوش مصنوعی و علوم داده بدون اطلاع است.

وی افزود: چه بخواهیم چه نخواهیم هوش مصنوعی به عنوان اجبار با اشکال مختلف در حال نفوذ به زندگی همه افراد است و می‌تواند شیوه و سبک زندگی را تغییر دهد.

غضنفری با بیان اینکه پایه‌های نخستین تغییرات تکنولوژی در ۳ رکن مهم قابل بررسی هستند، تاکید کرد: دانشگاه‌ها با تحقیقات علمی و مقالات منتشر شده باعث توسعه حوزه نظری دانشجویان می‌شوند. بنگاه‌های اقتصادی با سرمایه گذاری روی دیدگاه‌های نظری و مدل‌های ریاضی پژوهش‌ها را به محصولات قابل فروش تبدیل می‌کنند. حکومت‌ها هم با سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری سعی در تقویت و بهبود روابط بازیگران این عرصه‌ها دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: اگر هر کدام از این نهاد‌ها نتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند، هوش مصنوعی آنطور که باید و شاید رشد نمی‌کند.

وزیر پیشین صمت گفت: بخش‌های خصوصی و دولتی بسیاری از کشور‌های همسایه، کشور‌های شرق آسیا و غرب سرمایه گذاری بسیار خوبی در عرصه هوش مصنوعی انجام داده‌اند و از توان علمی دانشگاهیان استفاده کرده‌اند. این حرکت در ایران هم انجام شده است، اما شدت و سرعت آن به اندازه نیاز کشور و حرکت رقبا نیست.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی ایران اضافه کرد: در حال حاضر گزارش فرار اندیشه و سرمایه به گوش‌ها می‌رسد و دو رکن صنعت و دانشگاه از ۳ رکنی که عرض کردم ممکن است به تدریج تقلیل یابند و سرعت کافی برای ارتقا در این زمینه وجود نداشته باشد. 

غضنفری افزود: مخالفت با هوش مصنوعی یا تکنولوژی و فناوری‌های به اصطلاح برانداز چاره کار نیست، همراه شدن و جهت دادن به این تکنولوژی‌ها بهترین سیاست برای کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر