صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه: آیت‌الله رئیسی در دیپلماسی حکمت، مصلحت و عزت را جمع کرده بود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آیت الله رئیسی در دیپلماسی حکمت، مصلحت و عزت را جمع کرده بود، ۹۰ کشور تسلیت دادند و تعدادی از کشور‌ها عزای عمومی اعلام کردند. شیعه و سنی، مسیحی و کلیمی برایش فرق نمی‌کرد. در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب مصوبات دغدغه حل مشکلات مردم را داشت.
کد خبر : 914779

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم گرامیداشت شهدای خدمت با حضور حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخصیت‌های برجسته و بزرگان ادیان توحیدی در بنیاد ایرانشناسی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم با تسلیت شهادت امام رضا (ره) و عروج شهدای خدمت و با اشاره به ایام ارتحال امام (ره) اظهار کرد: از منظر مقام معظم رهبری، نهضت امام (ره) آثاری نظیر احیای اسلام ناب محمدی، اعاده روح عزت به مسلمین، زوال مرتجع‌ترین رژیم منطقه یعنی پهلوی برپایه دولت اسلامی در دورانی دین افیون ملت‌ها شناخته می‌شد، ایجاد بیداری اسلامی، نگرش جدید در فقه شیعه با نگرش جهانی، ابطال باور‌های غلط در میان حکام، احیای روحیه خودباوری، اثبات امکانی و عملی نه شرقی و نه غربی داشت.

وی با تأکید بر تربیت انسان‌هایی در نهضت امام (ره) گفت: شهید بهشتی، شهید باهنر و شهید رجایی، حاج قاسم همگی انسان‌هایی از این نهضت و در تراز انقلاب هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی نیز جز انسان‌های تربیت‌یافته در مکتب امام (ره) بود، ادامه داد: شهید رئیسی جهادی و تلاش‌گر خستگی‌ناپذیر داشت، او در مدت ریاست جمهوری ۴۰ سفر استانی داشت. باور به مردم، نگاه بی‌آلایش به مردم داشت. با اخلاص، عدالتخواه بود، حضور میدانی در بحران داشت، خود را سرباز نظام می‌دانست.

خسروپناه گفت: آیت‌الله رئیسی ارشد و دکتری را از دانشگاه شهید مطهری داشت. کتاب‌های ایشان در وقف و قواعد فقهی غنای بالایی دارند، ساده زیست بود. اهل توسل، صبور، مظلوم، پاکدست و فسادستیز، متواضع بود. تواضع شهید رئیسی بعد از ریاست جمهوری بیش از قبل از آن بود. نسبت به محرومان توجه ویژه داشت در سفر‌های استانی به محروم‌ترین نقاط می‌رفت.

وی ادامه داد: اهل گروه و جناحی نبود، ولایتمدار بود، جوانگرا و تحول‌گرا بود. جوانگرایی در پرتو تحول‌گرایی بود. نظارت و پیگیری مستمر داشت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: صداقت در قول و فعل داشت به خاطر وعده چهار میلیون مسکن که داده بود مدام از وزیر مربوطه پیگیری می‌کرد تا نکند به وعده‌اش عمل نشود. از تخریب رقبای سیاسی و حاشیه‌سازی پرهیز می‌کرد. اهل تعامل با سایر قوا بود. از دیدگاه منتقدان استفاده می‌کرد.

خسروپناه اضافه کرد: آیت الله رئیسی در دیپلماسی حکمت، مصلحت و عزت را جمع کرده بود، ۹۰ کشور تسلیت دادند و تعدادی از کشور‌ها عزای عمومی اعلام کردند. شیعه و سنی، مسیحی و کلیمی برایش فرق نمی‌کرد. در تصمیم‌گیری‌ها و تصویب مصوبات دغدغه حل مشکلات مردم را داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر