صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
آنا بررسی کرد؛

قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی

به نظر می‌رسد که رسانه‌های غربی وظیفه دارند صهیونیسم‌ستیزی را مترادف با یهودستیزی جلوه دهند و از این طریق، بدترین و سخت‌ترین برخورد‌ها با کسانی که از توحش و اشغالگری رژیمی غاصب و کودک‌کش به تنگ آمده‌اند را توجیه کنند.
کد خبر : 908172

گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های غربی مشغول نوعی روایتگری وقیحانه و معکوس نسبت به جنبش دانشجویی تبلوریافته در ایالت‌های مختلف آمریکا هستند. این روایتگری، منبعث از اتصال مستقیم رسانه‌های غربی با جریانات آشکار و پنهان قدرت در رژیم اشغالگر قدس است و بار دیگر، گزاره دروغین و مضحکانه بی‌طرفی رسانه‌ای و آزادی بیان در غرب را به چالش کشیده است. 

مطالبات جنبش اصیل دانشجویی شکل‌گرفته در آمریکا مشخص است: برقراری آتش‌بس دائمی در نوار غزه، پایان محاصره غزه، قطع روابط علمی و دانشگاهی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و مجازات مقامات رژیم اشغالگر قدس و دیگر کشور‌ها و بازیگران دخیل در کشتار دهشتناک ده‌ها هزار انسان بی‌گناه در فلسطین.

در این میان، رسانه‌های غربی تلاش می‌کنند حرکت وحشیانه پلیس آمریکا در مواجهه با این مطالبات فطری، اصیل و انسانی را طبیعی و در مسیری درست جلوه دهند! به‌عنوان‌مثال، «یورونیوز» در تحلیل خود از این واقعه می‌نویسد: در شماری از دانشگاه‌ها معترضان شعار‌های «یهودی‌ستیزانه» سر داده‌اند و با دست گرفتن پرچم‌های حماس و حزب‌الله لبنان، از ورود دانشجویان یهودی به محوطه دانشگاه‌ها جلوگیری کرده‌اند.

گستردگی، آگاهی و عمق جنبش دانشجویی ایجادشده در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بیانگر اصالت این جنبش و باور آن به هدفی است که به خاطر آن دست به اعتراض زده است

همان‌گونه که مشخص است، رسانه‌های غربی وظیفه دارند (بر اساس یک سیاست‌گذاری کلان رسانه‌ای- تبلیغاتی)، صهیونیسم‌ستیزی را مترادف با یهودستیزی جلوه دهند و از این طریق، بدترین و سخت‌ترین برخورد‌ها با کسانی که از توحش و اشغالگری رژیمی غاصب و کودک‌کش به تنگ آمده‌اند را توجیه کنند. نکته مهم‌تر اینکه رسانه‌های غربی اقدامات غیرانسانی پلیس آمریکا را به‌مثابه یک واکنش طبیعی در برابر خیزش دانشجویی اخیر جلوه داده و استفاده از محرک‌های شیمیایی، ضرب و شتم شدید دانشجویان، کشیدن بسیاری از دانشجویان روی زمین و دستگیری توأم با بدترین برخورد‌های ممکن با آنها را مصداق عینی ایجاد نظم و آرامش تلقی کرده‌اند! در اینجا متوجه روایتگری معکوس جریانات رسانه‌ای غرب از خیزش‌ها و اعتراضات دانشجویی در سرتاسر جهان می‌شویم.

قطعاً غرب نه تنها از جنبش‌های دانشجویی اصیل حمایت نمی‌کند، بلکه آنها را در مغایرت مطلق با اهداف و مطامع خود قلمداد کرده و دست به سرکوب آنها می‌زند. نکته مهم‌تر اینکه گستردگی، آگاهی و عمق جنبش دانشجویی ایجادشده در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بیانگر اصالت این جنبش و باور آن به هدفی است که به خاطر آن دست به اعتراض زده است. حتی تهدیداتی مانند اخراج از دانشگاه، ممنوعیت تحصیلی، محرومیت از امتیازات حداقلی اجتماعی و حتی سلب اقامت برخی دانشجویان، منجر به عقب‌نشینی آنها در برابر ساختار زور و سلطه نشده است. بدیهی است که اعتراضات اخیر دانشجویی در آمریکا، نقطه عطفی در تاریخ این کشور محسوب می‌شود، جایی که جوانان و تحصیل‌کردگان آمریکایی رسماً روایت‌های مخرب و وارونه غرب ازآنچه در جهان می‌گذرد را پس‌زده و به‌سوی شناخت و آگاهی گام برمی‌دارند. آنچه امروز در دانشگاه‌های آمریکا، از کالیفرنیا تا تگزاس می‌گذرد، نقطه آَشکارساز روند گذار مشترک از صهیونیسم و جریان سلطه‌گر غربی در این کشور محسوب می‌شود. روز‌های تاریک‌تر آمریکا در پیش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر