صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۹ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

تدوین نقشه راه اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی تهران تا پایان فروردین

معاون آموزش ابتدایی شهر تهران با اشاره به اهمیت اجرای با کیفیت آزمون استخدامی آموزگاری گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل شهر تهران برگزاری با کیفیت ارزیابی آزمون استخدامی آموزگاران است و در این زمینه آموزش‌های لازم طبق قوانین و مقررات صورت گرفته است.
کد خبر : 904881

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معصومه معصومیان، معاون آموزش ابتدایی شهر تهران در نشست معاونان آموزش ابتدایی مناطق نوزده گانه شهر تهران با اشاره به اجرای نظام دوری در سال تحصیلی جاری افزود: با توجه به هدف گذاری وزارت آموزش و پرورش نقشه راه اجرای نظام دوری در دوره اول ابتدایی در مدارس مناطق نوزده گانه شهر تهران تا پایان فروردین ماه جاری تدوین خواهد شد.

معصومیان تاکید کرد: یکی از راهکار‌های سند تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش اجرای نظام دوری است که در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ آموزگاران پایه اول در پایه دوم دانش‌آموزان را همراهی خواهند کرد، همچنین دانش‌آموزان پایه دوم نیز با آموزگاران فعلی پایه سوم را طی خواهند کرد.

وی افزود: در نظام دوری دانش‌آموزان سه پایه دوره اول ابتدایی را با یک معلم می‌گذرانند، برای اجرای بهینه این طرح در مناطق نوزده گانه شهر تهران، به موازات تدوین نقشه ساماندهی نیروی انسانی برای سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳، امکان سنجی اجرای نظام دوری در دست بررسی است.

معاون آموزش ابتدایی پایتخت، با اعلام این مطلب که طرح نظام دوری به عنوان یکی از برنامه‌های دارای اولویت در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی نیز مورد تاکید است، در همین راستا برنامه توانمندسازی آموزگاران پایه‌های اول تا سوم یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که باید در تدوین نقشه راه نظام دوری مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: توانمندسازی والدین نیز باید در اجرای این برنامه مورد توجه قرار گیرد، زیرا استفاده از ظرفیت مشارکت والدین، تحقق اهداف تعلیم و تربیت منطبق بر سند تحول بنیادین را تسهیل می‌کند و اگر والدین دانش‌آموزان در خصوص اهداف نظام دوری در دوره اول ابتدایی توجیه شوند، با آموزگار و عوامل اجرایی مدرسه همراهی موثری خواهند داشت.

معصومیان جشنواره الگو‌های برتر تدریس، جشنواره الف تا، همراهی و هم افزایی معاونت آموزش ابتدایی با اداره آموزش و پرورش استثنایی در اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان، فعالیت دبیرخانه‌های کیفیت بخشی به آموزش ابتدایی، مستقر در مناطق نوزده گانه را از دیگر اولویت‌های برنامه‌های آموزش ابتدایی شهر تهران در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ برشمرد.

فرشاد اعتقادی مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اهداف دوره ابتدایی تاکید کرد؛ دقت و حساسیت در ارزیابی داوطلبان آزمون استخدامی آموزگاری نتایج ارزشمندی را برای نظام تعلیم وتربیت به دنبال دارد.

وی با اشاره به انواع روش‌های علمی در ارزیابی نیروی انسانی در فرآیند جذب افزود: انتخاب نیرو‌های با انگیزه و متعهد و متخصص می‌تواند تحقق اهداف تعلیم و تربیت را تضمین کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر