صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲

صحرایی: کاشتن بذر قدرت آینده ایران در مدرسه است

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر این باوریم که مسیر آینده برای قوی‌تر شدن ایران اسلامی، از مدرسه‌ها خواهد گذشت و روایت مهم ما روایت بازگشت به مدرسه است و کاشتن بذر قدرت آینده ایران در مدرسه است. یک شاهد بسیار روشن و عینی این روایت، همین دانش‌آموزانی است که امروز اینجا هستند که سربازان قوی ما در دنیای مجازی هستند.
کد خبر : 900356

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج که در لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار کرد: بر این باوریم که مسیر آینده برای قوی‌تر شدن ایران اسلامی، از مدرسه‌ها خواهد گذشت و روایت مهم ما روایت بازگشت به مدرسه است و کاشتن بذر قدرت آینده ایران در مدرسه است. یک شاهد بسیار روشن و عینی این روایت، همین دانش‌آموزانی است که امروز اینجا هستند که سربازان قوی ما در دنیای مجازی هستند.

وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش کشور، چند مفهوم مهم وجود دارد. یک مفهوم مهم در این سند که پیام آن ائتلاف برای تعلیم و تربیت کشور است، مفهوم موقعیت است. درباره این مفهوم می‌توان ساعت‌ها سخن گفت. اینکه آموزش ما متناسب با موقعیت‌هایی باشد که کودک ما قرار است با آن مواجه شود.

وی اضافه کرد: امروز در کنار موقعیت حقیقی یک موقعیت دیگری وجود دارد به نام موقعیت مجازی که کنش‌ورزی در این موقعیت موازی مجازی اگر به اندازه حقیقی مهم نباشد، اما در کنار این مفهوم اهمیت دارد. مفهوم دوم هویت است که در ابعاد و مؤلفه‌های مختلف است. افراد ما یک هویت بیرونی و واقعی و یک هویت مجازی دارند، نکته بسیار مهم این است که نه موقعیت مجازی بر حقیقی منطبق است و نه موقعیت حقیقی بر مجازی، کنار این دو، نکته سوم عبارت است از قدرت تعیین دستور کار؛ امروز برنده کسی است که دستور کار را تعیین می‌کند.

وزیر آموزش‌وپرورش تأکید کرد: بدون تردید برندگان موقعیت حقیقی لزوماً در موقعیت مجازی نیستند. در دنیای مجازی پدیده‌هایی داریم که در جهان حقیقی یا نداریم یا برعکس آن چیزی هستند که در فضای مجازی است؛ بنابراین پیام این نشست تخصصی این است که اگر چه در موقعیت حقیقی، برنده هستیم مرز ما مستحکم است و کسی جرئت نگاه چپ به هیچ یک از مرز‌های ما را ندارد باید در موقعیت مجازی نیز بیش‌ازپیش بکوشیم تا به این قدرت برسیم.

صحرایی با بیان اینکه در موقعیت مجازی باید ما دستور کار تعیین کنیم، خاطرنشان کرد: این دنیای مجازی، کمتر به رسمیت شناخته شده و پیام این نشست مهم این است که این دنیای مجازی را باید بیش‌ازپیش مورد توجه قرار داد. ما همان‌گونه که در موقعیت حقیقی برنده هستیم، باید بکوشیم که در موقعیت مجازی نیز برنده باشیم. آن چیزی که امروز ما را متمایز کرده است این است که ما دستور کار برای آینده منطقه و جهان تعیین می‌کنیم. این اقدام بسیج در حوزه هوش مصنوعی نشان از هوشمندی فرماندهان بسیج و سپاه دارد.

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه موضوع هوش مصنوعی امروز پرچم‌دار می‌خواهد و دانش‌آموزان ما این آینده را خواهند ساخت، گفت: فعالیت هدفمند و هویت‌ساز در فضای مجازی مهم است. کسی می‌تواند در فضای مجازی فعالیت مناسبی داشته باشد که هویت خودش را بشناسد. جور دیگری باید جنگید، این سخن شهید است.

وی بر تهیه محتوای مناسب دیجیتال از کتب درسی تأکید کرد و از راه‌اندازی المپیاد هوش مصنوعی در باشگاه دانش‌پژوهان جوان در آینده نزدیک خبر داد.

صحرایی از برگزارکنندگان این برنامه درخواست کرد که رویداد مؤلف دیجیتال (تولید محتوای دیجیتال از کتب درسی) با کمک سازمان فضای مجازی بسیج با نام دانش‌آموزخبرنگار شهید آیدا قاسمی فعال شود.

به گزارش آنا، سریال پونمایی روایت حبیب کاری از برگزیدگان رویداد چهارم تولید محتوای دیجیتال بسیج، نیز در این مراسم با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر