صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۸ - ۱۵ اسفند ۱۴۰۲

اهمیت آموزش‌های پیش از دبستان در ارتقای کیفیت آموزش

عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: امروزه جهان به آموزش‌های پیش از دبستان به عنوان نقطه‌ای که می‌تواند کیفیت آموزش‌ها را ارتقا دهد، نگاه می‌کند.
کد خبر : 900066

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بهنام بهراد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در ارتباط با اهمیت آموزش پیش از دبستان گفت: امروزه جهان به آموزش‌های پیش از دبستان به عنوان نقطه‌ای که می‌تواند کیفیت آموزش‌ها را ارتقا دهد نگاه می‌کند.

وی در ادامه افزود: اغلب کشور‌های توسعه‌یافته در زمینه نظام‌های آموزش و پرورش، سرمایه گذاری‌های بسیاری انجام داده‌اند.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به آموزش به کودکان سنین ٤ الی ٦ سال، گفت: تمرکز این مسئله بر کودکان ٤ الی ٦ ساله است و اهمیت آن این است که اگر کودکان در این بازه سنی آموزش‌های لازم را ببینند به کاهش شکاف مهارتی و شکاف دانشی کمک می‌کند.

وی تاکید کرد: البته در صورت تحقق این آموزش‌ها شاهد آموزشی باکیفیت‌تر در مقطع ابتدایی خواهیم بود.

بهراد با اشاره به مسئله بازماندگان از تحصیل افزود: مسئله دیگر این است که گذر از پایه‌های تحصیلی افزایش و بازماندگان از تحصیل کاهش می‌یابد.

وی در پایان گفت: برای شکل‌گیری عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی باید این آموزش‌ها در سنین پیش از دبستان به صورت رایگان انجام شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر