صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارگردان «پتتیک» در گفت‌و‌گو با آنا:

جشنواره پویانمایی تهران به انیماتورهای جوان انگیزه می‌دهد/نمایش رنج‌های یک پیانیست در قاب انیمیشن

کارگردان پویانمایی «پتتیک» جشنواره پویانمایی تهران را رویدادی دانست که موجب ایجاد انگیزه در علاقه‌مندان به انیمیشن می‌شود.
کد خبر : 899844

نرگس ذاکری کارگردان انیمیشن هشت دقیقه‌ای «پتتیک» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که در سیزدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار با اشاره به اینکه این انیمیشن با تکنیک دوبعدی فریم بای فریم ساخته شده است، گفت: شخصیت اصلی این انیمیشن یک پیانیست است که می‌خواهد بگوید هنر نه تنها به تولید اثر می‌انجامد بلکه به تحمل رنج زیستن هم کمک می‌کند.

او ادامه داد: از آنجایی که داستان فیلم درباره تحمل فشارهای روانی و مسائل اجتماعی  توسط یک هنرمند است، شخصیت اصلی را نیز یک نوازنده پیانو در نظر گرفتم. سپس به انتخاب اسم پرداختم که سونات غم‌انگیز شماره هشت بتهوون یعنی «پتتیک» به فضای کار می‌خورد.

ذاکری درباره مخاطبان این انیمیشن بیان کرد: مخاطب «پتتیک» کودک نیست و نوجوانان و بزرگسالان یعنی از ۱۲ سال به بعد می‌توانند آن را ببینند.

این انیماتور تاکید کرد: انیمیشن «پتتیک» پیش از این در جشنواره فیلم کوتاه تهران حضور و اکران داشت، در زمان اکران از بازخورد تماشاچیان متوجه شدم که آن را دوست داشته‌اند و حس خوبی پس از اکران به من دست داد.

او درباره جشنواره پویانمایی تهران نیز خاطرنشان کرد: جشنواره پویانمایی تهران تنها جشنواره‌ای‌ست که به صورت مستقل به انیمیشن می‌پردازد و می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. این رویداد می‌تواند به جوانانی که مخاطبش هستند و دوست دارند در آینده انیماتور شوند، انگیزه دهد‌، این موضوع حتی برای من، وقتی که دانشجو بودم پیش آمد و با دیدن فضای جشنواره پویانمایی انگیزه‌ام برای تولید بالا رفت.

ذاکری در پایان مطرح کرد: جشنواره‌های دیگری که در طول سال برگزار می‌شوند، چندان به حوزه انیمیشن اهمیت نمی‌دهند اما در جشنواره پویانمایی تهران می‌توانیم هم آثار تولید شده طی ۲ سال را ببینیم و هم فضای تشویق‌کننده‌ای دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر