صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۲
در همایش «نانوتکنولوژی در فرآیند‌های مهندسی» مطرح شد؛

صنایع به دنبال حل چالش‌ها با استفاده از فناوری‌های نو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت:‌ صنایع و بنگاه‌های اقتصادی برای حل چالش‌های خود به دنبال راهکار‌های نوآورانه با استفاده از فناوری‌های نو هستند.
کد خبر : 898636

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در نخستین همایش بین‌المللی «نانوتکنولوژی در فرآیند‌های مهندسی» به بیان اهداف این همایش پرداخت و اظهار کرد: امروزه در دنیا شاهد رشد سریع تحولات فناورانه هستیم. در آینده نزدیک مفاهیم جدیدی مانند نانوتکنولوژی، الگوریتم‌های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، فناوری‌های بلاکچین و امنیت شبکه بیشتر مطرح خواهد شد و زندگی روزمره انسان و عملکرد صنایع را تحت شعاع قرار می‌دهد به نحوی که صنایع و بنگاه‌های اقتصادی برای حل چالش‌های خود به دنبال راهکار‌های نوآورانه با استفاده از فناوری‌های نو خواهند بود.

وی به بیان اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه فناوری‌های جدید و پاسخگویی به نیاز روز جامعه پرداخت و عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با هدف برطرف کردن چالش‌های پیش روی صنایع و با تمرکز بر حوزه‌های فنی مهندسی، ایجاد آزمایشگاه نسل چهار، توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی اقدامات مؤثری در این زمینه انجام داده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر افزود: این واحد دانشگاهی اقدام به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نانوتکنولوژی در فرایند‌های مهندسی در تاریخ‌های دوم و سوم اسفندماه سال جاری کرد. این همایش که در دو پایگاه استنادی جهان اسلام ISC و CIVILICA نمایه شده و با دریافت مقالات در ۱۲ محور با مشارکت صنایع و دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شد.

حیدری اضافه کرد:‌ ازجمله محور‌های کلیدی این همایش می‌توان به کاربرد نانوتکنولوژی در مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا و ساخت مواد و تجهیزات پیشرفتهٔ مهندسی، روش‌های شناسایی و سنتز نانو ساختار‌ها در مهندسی، تشخیص پزشکی و داروسازی به کمک نانوتکنولوژی، نقش نانوتکنولوژی در محیط‌زیست اشاره کرد.

وی بیان کرد: بر اساس رویکرد جدیدی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در پیش گرفته به دنبال ایجاد توانمندسازی دانشجویان علاقه‌مند و مستعد در راستای ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و رشد اقتصاد دانش‌بنیان هستیم تا بتوانیم نقش مهمی در اشتغال همزمان با تحصیل در قالب طرح پویش و کمک به اشتغال فارغ‌التحصیلان در زمینه تخصصی ایفا کنیم.

ارسال ۹۹ به همایش بین‌المللی«نانوتکنولوژی در فرآیند‌های مهندسی»

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر نیز گفت: از مجموع ۹۹ کد مقاله‌ای که به دبیرخانه همایش ارسال شد در نهایت ۳۵ مقاله مورد پذیرش و داوری قرار گرفت. همچنین در طول برگزاری همایش کارگاه‌های متنوع و کاربردی در زمینه‌های نانوتکنولوژی، فنی مهندسی و پزشکی ازجمله کارگاه کاربرد نرم‌افزار‌های مختلف برگزار شد.

مهدی نصری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با بیش از یک هزارعنوان مقاله در زمینه نانو فناوری و ۱۰محصول دانش‌بنیان در حوزه نانو ازجمله دانشگاه‌های سرآمد و به‌نام کشور محسوب می‌شود.

به گزارش آنا، این همایش در روز اول به‌صورت حضوری و در روز دوم به‌صورت مجازی با سخنرانی داود طغرایی استاد تمام گروه مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر و دبیر علمی همایش، حمیدرضا بخششی‌راد دانشیار گروه مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد، زهرا شاکران رئیس هیئت مدیره شرکت نانوفناور آلاء و با حضور پژوهشگران، استادان و دانشجویان سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر