صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک کارگردان تئاتر کودک در گفت وگو با آنا؛

نمایشی برای مبارزه کودکان با سرطان / «فلفل نبین چه ریزه» اعتماد به نفس خردسالان را تقویت می کند

کارگردان نمایش «فلفل نبین چه ریزه» گفت: این نمایش با هدف تقویت اعتماد به نفس خردسالان به ویژه بیماران سرطانی تولید شده تا آنها بتوانند بر غول بیماری پیروز شوند.
کد خبر : 898320

زهره قاسمی کارگردان نمایش «فلفل نبین چه ریزه» شرکت کننده در جشنواره تئاتر کودک اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم  و فناوری آنا گفت: نمایش «فلفل نبین چه ریزه» با هدف تقویت قوه اعتماد بنفس خردسالان طراحی شده، با بازی‌های بسیار ساده برای ارتباط کودکان و شخصیت‌های نمایش، به دیدن توانایی کودک برای مبارزه با سختی‌ها پرداخته است.

وی با اشاره به اینکه این نمایش به کمک یک انسان خیر برای اجرا در بیمارستان کودکان و به منظور افزایش روحیه آنها در مبارزه با بیماری ساخته شده، افزود: شخصیت اصلی این نمایش بدون مو طراحی شده تا کودکانی که با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند همذات پنداری کنند و بر غول بیماری پیروز شوند.

قاسمی در خصوص داستان این نمایش گفت: داستان نمایش در مورد پسر کوچولویی بنام زیرک است که با یک بدجنس اخمالو که کارش آزار و اذیت مردمان بود می‌جنگد و با کمک بچه‌ها او را شکست می‌دهد.

کارگردان نمایش «فلفل نبین چه ریزه» درباره علت حضور در جشنواره ، گفت: جشنواره کودک بزرگترین جشنواره تخصصی کودک است که گروه نمایشی ما سال‌هاست در این جشنواره شرکت می‌کند و امسال هم قسمت شد با کار خردسال در این جشنواره شرکت کنیم.

وی اضافه کرد: به طور حتم شرکت کردن گروه‌های مختلف در جشنواره و تبادل نظر و دیدن آثار متفاوت مخصوصا اجرا‌های خارجی کمک می‌کند با تکنیک‌های مختلف اجرا ببینیم، مخصوصا، چون جشنواره بین المللی است فرصت دیدن کار‌های خارجی هم غنیمت است و امسال هم خوشبختانه این اتفاق در اردکان افتاد.

فاسمی با اشاره به اینکه جشنواره بستر مناسبی برای آشنایی با شیوه‌های مختلف نمایشی و دیدن کار‌های مختلف است، تصریح کرد: اینگونه رویداد‌ها مجالی است تا هنرمندان دانش خود را به روز کنند و با شرایط و خواسته‌های مخاطب که دائم در حال تغییر است، آشنا شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر