صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز سومین جشنواره تولیدات پویانمایی و‌ برنامه‌های عروسکی ایران در زاهدان

سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و‌ برنامه‌های عروسکی ایران، در زاهدان آغاز شد.
کد خبر : 896648

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و‌ برنامه‌های عروسکی ایران، در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

معاون امور استان‌های صداوسیما در این مراسم اظهار داشت: کشف اولین ابزار پویانمایی تاریخ بشر در سیستان و بلوچستان، دلیل انتخاب این استان برای میزبانی جشنواره پویانمایی بوده است.

حسن عابدینی افزود: صداوسیما عدالت گستری و تمرکز زدایی از مرکز در برگزاری جشنواره‌ها را در دستور کار قرار داده و این استان به عنوان بخشی از رنگین کمان و هویت فرهنگی کشور از نواها، آوازها، لباس، اقلیم و سبک زندگی ویژه برای تولیدات تلویزیونی منحصر بفرد برخوردار است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی، موضوعات انیمیشن‌های‌هالیوود را لذت جویی و غلبه منافع انسان بر طبیعت اعلام کرد و افزود: این برنامه‌ها با هدف کاشت انحرافات اخلاقی در دل کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود.

عابدینی افزود: این جشنواره فرصتی است تا همه فعالان و افراد دخیل در این صنعت به تبادل نظر و همکاری بپردازند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما گفت: ۶۹۰ اثر پویانمایی تولیدی به مدت ۸۹۰ ساعت به این جشنواره ارسال شده است که ۴۴ اثر به عنوان اثر برگزیده معرفی و قدردانی خواهد شد. عابدینی ادامه داد: فعالیت گروه‌های نمایش عروسکی نیز در سیستان و بلوچستان همزمان با این جشنواره آغاز شده و تاکنون ۱۰ اجرا در سیستان و بلوچستان انجام شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه مراسم ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: باید متناسب با سطح کودک کار کرد و از ابزار متناسب با او بهره برد و پویانمایی و برنامه‌های عروسکی یکی از این ابزارهاست که بیشترین مخاطب را در بین کودکان و نوجوانان دارد و اگر متولیان امر با این نگاه به کار بپردازند و هدف مقدس روشنگری را مد نظر داشته باشند می‌توانند افتخار کنند که راه امام حسین (ع) را ادامه و سربازی برای هدایتگری این نسل جدید هستند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: باید از فرصت میزبانی این جشنواره برای معرفی سیستان و بلوچستان و مزیت‌ها و سرمایه‌های استان استفاده شود که البته در صدر جدول سرمایه‌های استان مردم خوب، شریف، فهمیم، انقلابی، ایران دوست و با استعداد هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان این ظرفیت وجود دارد که سال آینده جشنواره تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران را در سطح بین المللی برگزار کنیم.

رضا شریفی افزود:امیدوارم برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل جشنواره ملی تولیدات پویانمایی و عروسکی ایران خیر و برکات برای سیستان و بلوچستان به همراه داشته باشد و بتوانیم ظرفیت‌های استان را آن گونه که هست روایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه صاحب و مخاطب خاص این جشنواره کودکان و نوجوانان هستند، بیان داشت: نسل گذشته نیز با انیمیشن و ساخته‌های این جنس جشنواره‌ها بیگانه نیست، بنابراین برگزاری جشنواره تولیدات پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در سیستان و بلوچستان مهد تمدن و در شهرستان زاهدان، شهر حافظان قرآن را به فال نیک می‌گیریم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تیم فرهنگی استان مصمم است تا پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای طرح‌های توسعه‌ای را سامان دهد، ادامه داد: مجموعه صدا و سیما انصافا سیستان و بلوچستان را به یکی از اولویت‌های خود تبدیل کرده، بنده به نمایندگی از استانداری و دستگاه‌های اجرایی از مدیران و دست اندرکاران رسانه ملی تشکر می‌کنم که این فرصت را برای معرفی ظرفیت‌های استان فراهم کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر