صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۲
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی:

توسعه تعاملات و بازار‌های بین‌المللی در حوزه اسباب بازی امری ضروری است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: استفاده از فرصت‌ها و دستاورد‌ها برای توسعه تعاملات و بازار‌های بین‌المللی در حوزه اسباب بازی بسیار ضروری است.
کد خبر : 894989

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم اختتامیه نخستین بوت‌کمپ بازی‌ها، بسته‌ها و اسباب‌بازی‌های شناختی هم‌زمان با چهارمین روز از دهه فجر برگزار و تیم‌های برتر این رویداد انتخاب و معرفی شدند.

سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در مراسم اختتامیه نخستین بوت کمپ بازی‌ها، بسته‌ها و اسباب بازی‌های شناختی با اشاره به دستاورد‌های ارزشمند در طراحی و تولید بازی‌ها در کشور، خواستار استفاده از فرصت‌ها برای توسعه تعاملات و بازار‌های بین المللی درجهت تامین منافع ملی در این حوزه شد.

وی گفت: در مقطع کنونی دستاورد‌های مثبتی در حوزه بازی در کشور حاصل شده و می‌بایست از این فرصت فوق العاده برای توسعه و تقویت بازار‌های منطقه‌ای و بین المللی بویژه در برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استفاده شود.

وی با بیان اینکه با توسعه ابزار‌ها و استانداردسازی  و نیز سیاست‌گذاری، بستر‌ها و  فرصت ها‌ی فراوانی در حوزه بازی تحصیل شده است، افزود:  نقش‌آفرینی موثر و سازنده در این حوزه به تقویت بازار کسب و کار و ایجاد اشتغال و کسب سرمایه منجر می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اشاره به اینکه تلاقی علم و فناوری در حوزه بازی‌ها ارزش‌های افزوده‌ای را برای جامعه ایجاد می‌کند، اشاره کرد: موضوعاتی همچون بازی‌ها همواره جذاب بوده و صرفا یک مقوله تفریجی و حاشیه‌ای نیست و بازی می‌تواند برای حفظ و ارتقا و توانبخشی کارکرد‌های شناختی استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر