صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۲

دانشکده تعلیم و تربیت به‌زودی در دانشگاه آزاد دزفول راه‌اندازی می‌شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول با بیان اینکه راه‌اندازی دانشکده تعلیم و تربیت در دستورکار این دانشگاه قرار دارد، گفت: ایجاد این دانشکده موجب ارتقای کیفیت آموزش و پرورش منطقه می‌شود.
کد خبر : 893748

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمدمهدی صافی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در همایش «ایده‌های تحول‌آفرین در تعالی آموزش و پرورش» گفت: نظام آموزش و پرورش، موتور محرک پیشرفت توسعه کشور است و تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی و احیای تمدن عظیم ایرانی اسلامی جز با استقرار نظام کارآمد تعلیم و تربیت ممکن نیست.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای ایده‌های تحول‌آفرین برای ارتقاء و تعالی آموزش و پرورش افزود: این همایش می‌تواند گامی مؤثر در تحقق این تحول باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی کنار آموزش و پژوهش در تلاش است با توسعه مهارت‌آموزی و تربیت اخلاقی و هویتی در راستای مسئله‌محوری و کارآفرینی در دانشگاه گام بردارد.

صافی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول گفت: برگزاری همایش‌های علمی یکی از اقدامات مهم در تبدیل دانشگاه به مرجعیت علمی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی دانشکده تعلیم و تربیت در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول قرار دارد، ادامه داد: ایجاد این دانشکده موجب ارتقای کیفیت آموزش و پرورش منطقه خواهد شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول افزود: این دانشگاه آماده برگزاری و اجرای همایش مشترک با دستگاه‌ها، سازمان‌ها و صنایع در راستای حل مسائل این سازمان‌ها و دستگاه‌هاست.

صافی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ۱۰ هزار دانشجو، ۲۰۰ عضو هیئت علمی، ۱۰۰ رشته‌ تحصیلی در مقطع کاردانی و کارشناسی و ۲۰ رشته در تحصیلات تکمیلی دارد و تاکنون ۷۰ هزار دانش‌آموخته به کشور تحویل داده است.

تأثیر فرهنگ غربی بر اندیشه دانش‌آموزان با گسترش فضای مجازی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان هم در این همایش گفت: گسترش فضای مجازی موجب شده تا اندیشه دانش‌آموزان تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار گیرد.

مسعود حمیدی‌نژاد با انتقاد از دسترسی گسترده کودکان و نوجوانان کشور به شبکه‌های اجتماعی گفت: این میزان از دسترسی در هیچ جایی از دنیا به اندازه ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امروز به سطح گسترده‌ای از داده‌های درست و غلط در دنیای مجازی دسترسی دارند، افزود: مواجه شدن عالمانه با این پدیده نیاز به تحول در شیوه‌ها و دروس آموزش و پرورش دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه کودکان کنونی از نظر رشد عقلی قابل مقایسه با کودکان گذشته نیستند، افزود: تربیت این کودکان تحول یافته و نیاز به معلمان تحول‌آفرین و شیوه‌های نوین تعلیم و تربیت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم در این همایش با بیان اینکه آموزش و پرورش تاکنون مسئله اصلی و محوری در کشور نبوده است، گفت: باید تلاش کرد تا این نهاد انسان‌ساز به دغدغه اصلی کشور تبدیل شود.

حجت‌الاسلام عبدالمجید مقامی با بیان اینکه دشمن بر اندیشه کودکان و نوجوانان ایران متمرکز شده است، افزود: در حال حاضر صد‌ها شبکه فارسی‌زبان درحال بمباران اطلاعاتی افکار عمومی کشورمان هستند؛ چراکه ایران اسلامی مشعل فروزان خداپرستی، معنویت و مبارزه با استکبار در دنیا است. 

دبیر علمی نخستین رویداد ملی ایده‌های تحول‌آفرین در تعالی نظام آموزش و پرورش هم با اشاره به پیگیری‌های بیش از یکساله دبیرخانه علمی این همایش گفت: ۲۱۰ مقاله توسط دبیرخانه علمی این همایش پذیرفته شد که ۱۰۹ مقاله به صورت سخنرانی حضوری و برخط ارائه و مابقی مقاله‌ها نیز به صورت پوستر ارائه شدند.

فرانک امیدیان متذکر شد: هوش معنوی درک ارزش‌های اخلاقی و معنوی را در فرد ایجاد می‌کند؛ بنابراین رشد یکجانبه هوش مصنوعی خطرناک است و باید این هوش در کنار و در خدمت هوش معنوی باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و شخصیتی ریشه در کودکی و ناتوانی فرد و مهارت‌های خودمراقبتی دارد، افزود: برگزاری گسترده کارگاه‌های آموزشی در مدارس امری ضروری است.

ناصر سراج خرمی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم در این همایش با اشاره به اینکه آموزش‌های موجود تأمین کننده نیاز‌های اساسی دانش آموزان نیست، اظهار کرد: در آموزش و پرورش نسبت به آموزش مهارت‌های اجتماعی، کنترل اضطراب، شفقت، نظم و کنترل خشم که نیاز حال و آینده دانش‌آموزان بوده، بی‌توجهی شده است.

دانشیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تبیین کرد: رشد همه‌جانبه کودک و نوجوان مأموریت مهم آموزش و پرورش است؛ بنابراین پژوهش‌ها نشان می‌دهد نفرات برتر کنکوری و تحصیلی از اضطراب رنج می‌برند.

سراج خرمی با بیان اینکه شیوه منفعلانه و یکطرفه آموزشی کنونی نیاز به تحول اساسی دارد، گفت: والدین نیازمند آموزش برای برآورده کردن نیاز‌های هیجانی کودکان هستند؛ بنابراین خانواده و آموزشگاه دو رکن آموزشی هستند که ارتباط این دو رکن نقش مهمی در تربیت و شکوفایی کودکان ایفا می‌کنند.

وی گفت: آموزش معلمان و آموزش مهارت‌های موردنیاز دانش‌آموزان مؤلفه‌های تحول در آموزش و پرورش هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر