صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر فرهنگ:

تولید بازی‌های رایانه‌ای متنوع تکلیف جدی ما در برنامه هفتم توسعه است

اسماعیلی گفت: تولید بازی‌های متنوع تکلیف جدی ما در برنامه هفتم توسعه است؛ در همین راستا تلاش داریم صنعت بازی رایانه‌ای را در حوزه اعتبارات بیشتر تقویت کنیم.
کد خبر : 890674

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر گفت: بعد از ۴ سال این جشنواره از سر گرفته شد. حوزه بازی‌ها امروز جزو بالاترین میزان مصرف فرهنگی در میان همه گونه‌های هنری و فرهنگی محسوب می‌شود. هر روز هم دایره آن گسترده‌تر می‌شود.

وی افزود: اگر روزی تصور می‌شد این موضوع اختصاص به رده سنی پایین دارد اما امروز در بخش‌های مهم ما شاهد این هستیم که به عنوان یکی از راه‌های ایجاد خلاقیت، گشایش در کارها و حل مسائل به این آن توجه می‌شود. چندی پیش در دانشگاه امیرکبیر بازی‌های جدی را داشتیم که شاهد رقابت بسیار خوبی بودیم و ماحصل آن حل بسیاری از مسائل این حوزه بود.

وزیر فرهنگ بیان کرد: به بحث بازی‌ها به‌عنوان یکی از کارهای مهم در حوزه فرهنگی و اقتصاد فرهنگ و هنر باید توجه کنیم. امروز بازی‌ها سهم مهمی را در انتقال فرهنگ ایفا می‌کنند. در همه کشورهای توسعه یافته با این نگاه در حال سرمایه گذاری و گسترش حیطه فعالیت‌های این بخش هستند.

اسماعیلی اظهار کرد: در گذر زمان مجموعه‌های بازی در حوزه‌های مختلف زندگی روزمره ما رسوخ کرده‌اند که اثر‌گذاری کم نظیری را به دنبال داشته‌اند. از این بخش تاثیرگذاری باید استفاده کنیم تا ایران و میراث مهم آن در بخش‌های مختلف استفاده دقیق‌تری شود.

وی عنوان کرد: برای ما در وهله اول دستاوردهای فرهنگی مهم است. میراث غنی ما در ادبیات، شاهنامه، آثار حکیمی نظامی، آثار حکمای ادبیات، روایت‌های مهم از اساطیر وجود دارد. امروز بازی‌هایی مورد توجه قرار گرفتند که بخش مهم آن به روایت از زندگی اسطوره‌ها وشخصیت‌های قهرمانی فرهنگی ما تعلق داشتند. مردم و سنین مختلف از این موضوعات استقبال کردند.

وی افزود: استفاده از این ظرفیت در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر مهم است. افرادی که می‌تونند از زنجیره متعالی این بخش از ایده تا دیده و تولید محصول استفاده کنند باید یک بازار اقتصادی خوبی را ایجاد کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: نکته بعدی تعامل گسترده این بخش با حوزه‌های کاری مختلف و ماموریت‌های بخش‌های متنوع دیگر است. در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هئیت امنا داریم  که می‌توانند سهمی در ارتقای این حوزه داشته باشند؛ از آموزش و پرورش گرفته تا کانون فرهنگی، کانون پرورش فکری، وزارت علوم، صدا و سیما و... این بخش‌ها می‌توانند به فراخور کار خود در این حوزه نقش افرین باشند. این هم افزایی در حال انجام است. بایستی همه بتوانند با کارهای هم افزایی به اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر توجه کنند.

وی توضیح داد:  بیش از ۱۹ استان در این جشنواره حضور پیدا کردند که نشان می‌دهد این حوزه ظرفیت فراگیری دارد. باید از نخبگان گوناگونی که در این حوزه هستند استفاده کنیم. 

وزیر فرهنگ اظهار کرد: خواهش می‌کنم فضای حمایتی گسترده‌ای به بهانه این جشنواره رقم بخورد و دستگاه‌ها و بخش‌های نخبگانی حمایت و استقبال لازم را بکنند. ما در برنامه هفتم تکالیف مهمی داریم. تولید بازی‌های متنوع تکلیف جدی ماست. در حوزه اعتبارات تلاش داریم تا این حوزه بیشتر تقویت شود که در چند سال گذشته هم اعمال کردیم و امید است گسترش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر