صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به همت محققان ایرانی؛

مدیریت کیفیت خدمات مخابراتی با نرم افزاری بومی ممکن شد

یک شرکت فناور فعال در حوزه مخابرات موفق به طراحی سامانه مدیریت کیفیت خدمات مخابراتی شده است.
کد خبر : 887237

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با افزایش روزافزون خدمات مخابراتی و رقابتی شدن بازار، مدیریت کیفیت خدمات به یک نیاز بنیادی برای ارائه دهندگان خدمات مخابراتی تبدیل شده است. مدیریت کیفیت خدمات نقش مهمی در کاهش شکاف بین درک مشترکین از کیفیت خدمات و روش های سنتی مدیریت عملکرد شبکه ایفا می کند و می تواند به عنوان یک ابزار نیرومند در بهبود رضایمندی  مشترکین  جلب وفاداری آن هاعمل کند؛ راهکار مدیریت کیفیت خدمات با فراهم کردن امکان طراحی و ارزیابی شاخص های متنوع در لایه های شبکه، خدمت و مشترک، همراه با بهره مندی از ابزارها و قابلیت های پیشرفته خود این امکان را به ارائه دهندگان خدمات سیار و ثابت می دهد تا یک درک جامع از تجربه های مشترکین و کیفیت خدمات آنها در یک پلتفرم یکپارچه داشته باشند.

با توجه به این امر مهم در حاشیه برگزاری بیست و چهارمین دوره نمایشگاه تلکام از ۲۰ محصول فناورانه در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات رونمایی شد که یکی از این محصولات نرم افزار راهکار مدیریت کیفیت خدمات برای صنعت مخابراتی بود.

آرمان شاکری مهندس داده این شرکت فناوری اطلاعات درباره محصول نوآورانه این شرکت گفت: این شرکت راهکار مدیریت کیفیت خدمات را ارائه می‌دهد و به شرکت‌های مخابراتی و اپراتور‌ها کمک می‌کند که بتوانند کیفیت سرویس‌های خود را به صورت لحظه‌ای بررسی و اتفاقات و رخداد‌هایی که در بیزنس و شبکه شان وجود دارد را خیلی سریع و در لحظه متوجه شوند.

وی ادامه داد: ما داده‌های مختلف مخابراتی را در شبکه و شارژینگ در «تو جی» (۲G)، «تری‌ جی» (۳G) یا «فور جی» (۴G) و هر دیتایی که در شبکه وجود داشته  باشد را جمع آوری و پردازش می‌کنیم و داشبوردهایی را به کارفرما ارائه می‌دهیم که بتواند وضعیت سرویس خود را مشاهده کند.

شاکری بیان کرد:‌ در این محصول روش‌های یادگیری ماشین هم استفاده شده و وضعیت شبکه را در ساعت‌های عادی به کاربر نشان داده می‌شود و می‌توانند شبکه را مشاهده و هر ایونت و رخدادی باشد در قالب هشدار گزارش دهد.

وی در پایان افزود: در حال حاضر این محصول به صورت پایلوت در پروژه همراه اول با حدود ۲۲۰ میلیارد دیتا جمع آوری شده پیاده سازی و گزارش‌هایی را به کارفرما ارائه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر