صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مقیمی در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛ 

دانشگاه تهران اتاق مشورت شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید

رئیس دانشگاه تهران گفت: به منظور تکمیل فرایند ارتقای اعضای هیئت علمی کمیته‌ای را مشخص کردیم و قرار است که نتایج و دستاورد‌ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس کنیم تا اصلاحات آیین‌نامه مطابق با ارزیابی کمیته تغییر پیدا کند.
کد خبر : 885964

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اصلاحات آیین‌نامه ارتقای اساتید اظهار کرد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری پس از ارزیابی عملکرد اعضای هیئت علمی در هیئت ممیزه تصمیمات اختصاص امتیاز ارتقا به استادان تصویب می‌شود. 

وی افزود: آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب می‌شود، مبنای بررسی‌های هیئت ممیزه در زمینه ارتقای اعضای هیئت علمی است. 

مقیمی تصریح کرد: به منظور تکمیل فرایند ارتقای اعضای هیئت علمی کمیته‌ای را در دانشگاه تهران مشخص کردیم و قرار است که نتایج و دستاورد‌های کمیته را به شورای عالی انقلاب فرهنگی منعکس کنیم تا اصلاحات آیین‌نامه مطابق با ارزیابی کمیته تغییر پیدا کند. 

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: در تلاش هستیم تا بخشی از تغییر و تحولات در آیین‌نامه ارتقای اساتید از طریق کار‌های مطالعاتی و اسناد پیشتیان، زمینه مشورتی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی فراهم شود؛ چراکه ارتباطات خوبی داریم و امیدواریم تغییرات اعمال شوند. 

مقیمی گفت: ضوابط اجرایی هیئت ممیزه بخشی از فرایند تغییر آیین‌نامه ارتقای اساتید است که گاهی آیین‌نامه و قانون خوب نوشته شده، اما در اجرا انحرافاتی در آن ایجاد شده است. 

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: شاخص‌های درست‌تر و بهتری از ظرفیت‌های آیین‌نامه گذشته و ظرفیت‌های بهتری که در آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیئت علمی ایجاد خواهد شد، انتخاب می‌شوند تا ارزیابی و قضاوت هیئت ممیزه برای ارتقای اساتید صرفا «مقالات» مبنا نباشند. 

مقیمی ادامه داد: تشخیص عملکرد استادان نیازمند بررسی‌های همه جانبه فعالیت‌های علمی به ویژه تولید علم نافع استادان است؛ چراکه تولید علم نافع از سوی استادان و دانشمندان در خدمت حل مسائل جامعه قرار می‌گیرد. 

رئیس دانشگاه تهران گفت: انتخاب کارشناسان هیئت ممیزه برای بررسی عملکرد ارتقای اعضای هیئت علمی با معیار نگاه جامع الاطراف بودن آن‌ها عمل شده است تا قضاوت‌های درست‌تری صورت بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر