صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی در گفتگو با آنا: 

استفاده از ظرفیت آزمایشگاهی سایر نهاد‌ها در برنامه وزارت علوم قرار گرفت

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: وزارت علوم به صورت جدی در حال پیگیری استفاده دانشگاه‌ها از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی سایر ارگان‌ها و نهاد‌های کشور است.
کد خبر : 883346

رضا نقی زاده، مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: موضوع ساماندهی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی که در مقاطع کاردانی و کارشناسی مورد استفاده دانشجویان قرار می‌گیرد و همچنین درخواست دانشگاه‌ها در مورد نیازمندی‌ها جهت تامین تجهیزات و مواد اولیه در جلسه ۹۶۶ شورای عالی برنامه ریزی آموزشی از سوی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم مطرح شد. 

وی افزود: در این جلسه که با ریاست وزیرعلوم تشکیل شد سیاست‌های ساماندهی آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی به تصویب رسید که این سیاست‌ها شامل موارد زیر است:

۱- شبکه کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی کشور ذیل شبکه آزمایشگاه علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شکل می‌گیرد تا بحث ساماندهی و تجهیزات کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد. 

۲- مقرر شد، معاونت آموزشی وزارت علوم نسبت به تامین اعتبار برای بحث تجهیز کارگاه و آزمایشگاه‌های آموزشی در سال جاری و سال آینده اقدامات لازم را با همکاری معاونت توسعه منابع وزارت علوم پیگیری کند.

۳: مقرر شد تا جهت بهره گیری بهتر از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی بحث نحوه بهره مندی دانشگاه‌ها از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های آموزشی سایر دانشگاه‌ها انجام شود و معاونت آموزشی با همکاری معاونت پژوهشی نسبت به این امر اقدام کند. 

۴- معاونت آموزشی وزارت علوم به صورت جدی در حال پیگیری استفاده دانشگاه‌ها از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آزمایشگاهی و کارگاهی سایر ارگان‌ها و نهاد‌های کشور است تا امکان ارائه آموزش‌های با کیفیت آزمایشگاهی و کارگاهی فراهم شود و در راستای اجرای برنامه‌های مهارتی دانشگاه‌ها نقطه عطفی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر