صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تعامل اینترنت اشیا با هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟

«اینترنت اشیا» و «هوش مصنوعی» دو کلمه کلیدی در صنعت فناوری هستند که تعامل میان آن‌ها می‌تواند بسیار سازنده باشد.
کد خبر : 879911

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحولات جهانی به‌خصوص در حوزه فناوری‌های جدید با سرعتی فزاینده در حال پیشروی است. در سال‌های اخیر، «اینترنت اشیا» (IoT) و «هوش مصنوعی» (AI) دو کلمه کلیدی در صنعت فناوری بوده‌اند. این اصطلاحات با نوآوری و پیشرفت در صنایع مختلف مترادف شده‌اند. اما اینترنت اشیا و هوش مصنوعی دقیقا‍‍ً چه هستند و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند؟

اینترنت اشیا به شبکه‌ای از دستگاه‌های متصل به هم اطلاق می‌شود که از طریق اینترنت با یکدیگر در ارتباط هستند. این دستگاه‌ها از گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، لوازم خانگی هوشمند گرفته تا ماشین‌های صنعتی و تجهیزات پزشکی را در برمی‌گیرد. این دستگاه‌ها با کمک حسگر‌ها داده‌ها را از محیط اطراف خود جمع‌آوری می‌کنند، برای پردازش به فضای ابری می‌فرستند و با اِشراف بر این داده‌ها اقدام می‌کنند.

یکی از امکان‌های آینده برای همکاری‌های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، نگهداری پیش‌بینی‌کننده است. با میلیون‌ها دستگاه متصل که داده‌های مربوط به عملکرد، الگو‌های استفاده و خرابی‌های احتمالی را مدام جمع‌آوری می‌کنند، می‌توان از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل این داده‌ها و پیش‌بینی زمان مورد نیاز تعمیر و نگهداری استفاده کرد. این رویکرد پیشگیرانه برای تعمیر و نگهداری نه تنها باعث صرفه‌جویی در زمان و منابع می‌شود، بلکه از خرابی‌ها یا خرابی‌های پرهزینه نیز جلوگیری می‌کند.

حوزه دیگر همکاری‌های اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی است. با محبوبیت روزافزون دستگاه‌های پوشیدنی مانند ردیاب‌های تناسب اندام، داده‌هایی زیاد و مرتبط با سلامتی افراد هر روز جمع‌آوری می‌شود. با ادغام این داده‌ها با الگوریتم‌های هوش مصنوعی که می‌توانند ناهنجاری‌ها را تشخیص دهند یا خطرات بالقوه سلامتی را شناسایی کنند، می‌توانیم دقت تشخیص را بهینه و برنامه‌های درمانی بیماران را بیشتر شخصی‌سازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر