صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۵ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲
رستمی در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

احتمال ارائه آیین‌نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: با حفظ شتاب و تلاش‌های جامعه دانشگاهی امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد ارائه آیین‌نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.
کد خبر : 875954

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره آخرین وضعیت اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید اظهار کرد: تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه اصلاح آیین‌نامه ارتقا جدید نیست؛ چراکه ایشان چندین بار چنین خواسته‌ای را از مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های آموزش عالی برای طراحی و ریل‌گذاری حرکت علمی کشور و استادان دانشگاه مطالبه‌ کرده‌اند. 

وی افزود: مطالبات مؤکد رهبری در راستای حرکت پژوهش کشور و تلاش‌های علمی دانشمندان و تحقیقات دانشگاه‌های کشور معطوف به حل نیاز‌های جامعه است. 

رستمی تصریح کرد: مطالبه رهبری در کنار حفظ رقابت علمی و حضور در کشور‌های تولیدکننده دانش در دنیا و مرجعیت علمی معنای خاصی را به گوش دانشگاهیان می‌رساند. 

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: پس از مطالبات رهبری در زمینه اصلاح آیین‌نامه ارتقای اساتید، دستگاه‌های اجرایی آموزش عالی مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهاد مقام معظم رهبری برای تسریع در اصلاح آیین‌نامه اقداماتی را انجام داده‌اند، در حال حاضر ۲ تا ۳ آیین‌نامه نمونه در شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده که مجموع آن‌ها منجر به طرح آیین‌نامه مناسب با حفظ شتاب رقابت علمی و مرجعیت علمی می‌شود و تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه‌ها را در راستای ریل نیاز‌های کشور و ارتباط با مسائل جامعه طراحی می‌کند. 

رستمی اضافه کرد: با حفظ شتاب و تلاش‌های جامعه دانشگاهی امیدواریم تا یک ماه آینده شاهد ارسال آیین‌نامه ارتقای اساتید به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر