صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد:

ارزشیابی مستمر مدارس سما از سوی دانشگاه آزاد اسلامی، این مدارس را از سایر مدرسه‌ها متمایزکرده است

رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، گفت: «وابستگی سما به دانشگاه آزاد اسلامی و نظارت و کنترل و ارزشیابی مستمر از سوی این دانشگاه علاوه بر نظارت آموزش و پرورش، سما را از سایر مدارس متمایز کرده است.»
کد خبر : 87174

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ناصری در گردهمایی اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس سما مشهد که با حضور مدیران و مسئولان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و نواحی مشهد، برگزار شد، با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه، به بیان تاریخچه فعالیت سازمان سما در مشهد پرداخت و گفت: «مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد فعالیت خود را همزمان با راه اندازی سازمان سما کشور در سال 71 آغاز کرد و اکنون دارای 14 مدرسه، 3 آموزشگاه زبان و 1 مرکز آموزش عالی است.»


رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما مشهد، وابستگی سما به دانشگاه آزاد اسلامی و به طبع آن نظارت و کنترل و ارزشیابی مستمر از سوی دانشگاه علاوه بر نظارت آموزش و پرورش، استفاده از پتانسیل‌های دانشگاه و بهره‌مندی از منابع انسانی، فیزیکی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه، برگزاری آزمون‌های هماهنگ تشریحی با هدف ارزیابی بیشتر و مستمر از مدارس و مربیان و دانش آموزان، راه‌اندازی مدارس تخصصی ورزش و توجه ویژه به ورزش دانش‌آموزان علاوه بر آموزش، اجرای طرح قدس در مدارس سما با هدف استعدادیابی و پرورش جوانان در حوزه قرآن و مسائل دینی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی اعم از نانوتکنولوژی، رباتیک، نجوم و برگزاری مسابقات پژوهشی را از جمله موارد متمایزکننده مدارس سما از سایر مدارس دانست.


محمد نیری معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در جمع اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس سما مشهد، درباره موضوع تربیت و نقش خانواده و مدرسه در تربیت، انگیزش درونی، منبع کنترل درونی،عزت نفس و اعتماد به نفس بالا را از شاخصه‌های مهم تربیت عنوان کرد و گفت: «تربیت تزریقی نیست بلکه درون انگیخته است و تربیت واقعی مجموعه ای از تغییرات در حوزه شناخت و عمل است.»


علی ارمغان رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان هم در این گردهمایی، یکی از اساسی‌ترین نیازهای انسان را مورد توجه قرارگرفتن بیان کرد و نقش خانواده را در ایجاد تعلیم و تربیت، هم سویی با آموزش و پرورش و نیاز به توجه، بسیار مهم دانست.


عباس طاهری رئیس انجمن اولیا و مربیان دبستان پسرانه سما3 نیز با قدردانی از آموزش صحیح معلمان مدارس سما، از مسئولان سما خواست تا درحق‌الزحمه معلمان و مربیان تجدید نظر کنند.


همتی رئیس انجمن اولیا و مربیان دبیرستان پسرانه سما 1 هم با ارائه گزارشی از عملکرد این انجمن، آموزش هدفمند، طراحی روزنگار، برگزاری نشست‌های موثر و اجرای تست سلامت روان را از جمله نکات برجسته مدرسه بیان کرد.


اجرای سرود دبستان دخترانه 4، نمایش تئاتر طنز و صرف شام از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.


این گردهمایی با حضور معاونان و کارشناسان غیر انتفاعی آموزش و پرورش استان و نواحی 3، 4، 6 و 7 مشهد و جمعی از مدیران و اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس سما ، روز گذشته در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی سما 3 برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر