صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آمازون اعتراف کرد؛

استفاده از مکالمات کاربران با الکسا برای آموزش هوش مصنوعی

آمازون اعتراف کرده که از مکالمات کاربران با الکسا، برای بهبود و توسعه محصولات این شرکت استفاده می‌کند.
کد خبر : 870175

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گیزمودو، دستیار کوچک غول فناوری آمازون نه تنها به شما گوش می‌دهد، بلکه گاهی از این مکالمات برای آموزش جدیدترین محصول شرکت استفاده می‌کند.

در رویداد سخت‌افزاری سالانه پاییز آمازون، «دیوید لیمپ»، مدیر اجرایی فاش کرد که این شرکت به زودی قابلیت‌های دستیار صوتی معروف خود، الکسا را با استفاده از قدرت ظاهراً جادویی هوش مصنوعی مولد ارتقا خواهد داد.

در اوایل سال جاری، آمازون الکسا را معرفی کرد، یک مدل زبان بزرگ که برای ادغام در دستیار صوتی طراحی شده تا پاسخ‌های آن را هوشمندتر و واقعی‌تر کند. غول فناوری همچنین از تعداد ناشناخته‌ای از مکالمات کاربران برای آموزش قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید الکسا استفاده خواهد کرد.

آمازون اعتراف کرده که مکالمات کاربران با الکسا برای بهبود و توسعه محصول استفاده می‌شود. درحالی‌که این لزوماً غیرمنتظره نیست، داده‌ها برای شرکت‌ها بسیار مهم است.

سخنگوی الکسا گفت: ما همیشه بر این باور بوده‌ایم که آموزش الکسا با درخواست‌های واقعی برای ارائه این تجربه ضروری است. مکالمات جهانی برای افزایش قابلیت‌ها استفاده می‌شوند. تنها کسری بسیار کوچک از صدای ضبط شده کاربران به این روش استفاده می‌شود، اما نمی‌توان تعداد دقیقی را ارائه کرد.

این شرکت همچنین ادعا کرده که مشتریان همچنان به همان مجموعه قوی از ابزار‌ها و کنترل‌های حریم خصوصی دسترسی خواهند داشت که آن‌ها را کنترل تجربه الکسای امروزی خود می‌کند.

تاریخچه حریم خصوصی مشکل‌ساز الکسا

علیرغم ادعا‌های مستمر شرکت، دستیار مجازی یک محفظه غول‌پیکر از داده‌های کاربران است و از لحاظ تاریخی، کاربر کنترل محدودی بر اینکه این داده‌ها کجا می‌روند یا چه اتفاقی برای آن می‌افتد، داشته است.

در سال ۲۰۱۹ فاش شد که هزاران کارمند آمازون در سراسر جهان به مکالماتی که با این دستیار انجام شده بود، گوش می‌دادند و آن را رونویسی می‌کردند. این خبر و واکنش متعاقب آن، آمازون را بر آن داشت تا قابلیتی را توسعه دهد که به کاربران اجازه می‌دهد از دسترسی غربالگر‌های انسانی به دستورات صوتی خود جلوگیری کنند.

همین ویژگی باید به کاربرانی کمک کند که نمی‌خواهند از دستورات آن‌ها برای آموزش الگوریتم‌های هوش مصنوعی آمازون استفاده شود. آن‌ها می‌توانند به تنظیمات حریم خصوصی الکسا در وب یا دستگاه تلفن همراه خود بروند و تنظیمات ضبط صدا را غیرفعال کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر