صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دسترسی آموزشی دختران بعد از انقلاب ۲۲۰ درصد افزایش یافت

معاون متوسطه آموزش و پرورش گفت: جمهوری اسلامی ۲۲۰ درصد نسبت به گذشته دسترسی آموزشی را برای دختران افزایش داده است.
کد خبر : 869786

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در مورد اقدامات صورت گرفته در خصوص شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس گفت: با تلاش ۸ ماهه همه همکاران ما در مجموعه آموزش و پرورش شرایط برای پذیرایی ۱۱۹ هزار مدرسه از دانش‌آموزان عزیز فراهم شد. پیش‌بینی ما این است که امسال حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مدارس حضور پیدا کنند. مراسم روز اول مهر با حضور ریاست جمهوری در یکی از مدارس کم برخوردار استان تهران برگزار شد.

وی پیرامون پوش مهر اظهار کرد: در زمینه نظام آموزشی کشور همواره دستاورد‌هایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته که عموماً دانش‌آموزان در جریان آن‌ها نیستند. برای مثال جمهوری اسلامی ۲۲۰ درصد نسبت به گذشته دسترسی آموزشی را برای دختران افزایش داده است.

وی افزود: با همین نگاه ریاست جمهوری امسال به جای اینکه سوال مشخصی را مطرح کنند، راه را برای مشارکت دانش‌آموزان و اولیا تحت عنوان پویش مهر در این زمینه باز گذاشته‌اند. خوشبختانه با کمک خانواده‌ها و ایجاد حس مسئولیت‌پذیری در دانش‌آموزان، شرایط مساعدی برای کسب آگاهی در این زمینه فراهم شده است.

کاظمی در مورد وضعیت مدارس شبانه‌روزی اظهار داشت: رغبت اولیا به این موضوع بر اساس بستر فرهنگی خانواده متفاوت است. اما خوشبختانه شرایط و بستر لازم در این زمینه به صورت کامل مهیا شده است. برخی از این مدارس شبانه روزی نمونه دولتی هستند که خدمات متفاوتی را برای دانش‌آموزان مستعد فراهم کرده‌اند.

وی در مورد توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی و بهبود وضعیت آن‌ها گفت: یکی اولویت‌های ما همواره توسعه متوازن رشته‌ها بوده است. در این موضوع باید بحث علاقه‌مندی و نیاز کشور به درستی در نظر گرفته شود. در این زمینه نیاز است که ما رشته‌های علوم پایه و به خصوص ریاضی و فیزیک را که در سیزده سال اخیر روندی کاهشی داشته است را تقویت کنیم. ما در سال گذشته حدود ۱.۸ درصد توسعه در پایه دهم داشتیم و امسال نیز شاهد توسعه حداقل ۱.۵ درصدی نیز خواهیم بود.

کاظمی در آخر افزود: دوره متوسطه اول فرصتی برای دانش‌آموزان است که استعداد خود را به درستی کشف کنند. اکنون آموزش و پرورش در صدد جذب مشاوران مجرب در این زمینه است، اما نقش مؤثر و تأثیرگذار معلمان در این موضوع نیز غیر قابل انکار است. همچنین در سال تحصیلی جدید با ایجاد تغییر در روند تست‌ها و آزمون‌های تعریف‌شده برای استعدادیابی، شاهد بهبود و تقویت این روند بوده‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر