ایلان ماسک برای قانون تعدیل محتوا از کالیفرنیا شکایت کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت ایکس روز جمعه از کالیفرنیا برای قوانین جدیدی که برای شرکتهای رسانههای اجتماعی وضع میکند، شکایت کرد و آنها را ملزم به انتشار سیاستهای خود در مورد اطلاعات نادرست پلیسی، آزار و اذیت، سخنان نفرتانگیز و افراط گرایی کرد.
به گفته ایکس «توییتر سابق» قانونی که بهعنوان لایحه مجلس ۵۸۷ شناخته میشود، حقوق آزادی بیان را تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده و قانون اساسی ایالت کالیفرنیا نقض میکند.
ایکس در شکایتی که در دادگاه فدرال در ساکرامنتو کالیفرنیا ارائه شده، گفت که قصد واقعی این قانون، تحت فشار قرار دادن شرکتهای رسانههای اجتماعی برای حذف محتوایی است که ایالت مورد اعتراض قرار میدهد.
این رسانه اجتماعی در ادامه میگوید: با انجام این کار، کالیفرنیا شرکتها را مجبور میکند تا دیدگاههای ایالتی را در مورد مسائل سیاسی اتخاذ کنند، که به خودی خود نوعی سخنرانی اجباری است.
پس از خرید توییتر به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر گذشته، ماسک، که خود را مطلقه آزادی بیان توصیف میکند، بسیاری از کارمندان مسئول نظارت و تنظیم محتوا را اخراج کرد و برخی از حسابهای کاربری را که مدیریت قبلی آنها را ممنوع کرده بود، بازیابی کرد.
لیگ ضد افترا و مرکز مقابله با نفرت دیجیتال، افزایش حجم سخنان نفرتانگیز در ایکس را که یهودیان، سیاهپوستان و ... را هدف قرار میدهد، از زمانی که ماسک به قدرت رسیده، ثبت کردهاند.
ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، همچنین شرکت خودروهای الکتریکی تسلا و شرکت اکتشاف فضایی اسپیسایکس را اداره میکند.
«راب بونتا»، دادستان کل کالیفرنیا که قوانین ایالتی را اجرا میکند، گفت که به شکایت در دادگاه پاسخ خواهد داد.
شرکتهای رسانه اجتماعی با حداقل ۱۰۰ میلیون دلار درآمد ناخالص سالانه ملزم میشوند که گزارش ۶ماههای را منتشر کنند. این گزارشها شیوههای تعدیل محتوا را توصیف میکند و دادههایی درباره تعداد پستهای اعتراضآمیز و نحوه رسیدگی به آنها را ارائه میدهد.
این قانون همچنین شرکتها را ملزم میکند که نسخههایی از شرایط خدمات خود را ارائه دهند. عدم رعایت این موارد، جریمههای مدنی تا سقف ۱۵ هزار دلار برای هر تخلف در روز را به دنبال دارد.
«گاوین نیوسام»، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، سپتامبر گذشته این قانون را امضا کرد و گفت که ایالت اجازه نخواهد داد رسانههای اجتماعی برای گسترش نفرت و اطلاعات نادرست سلاح شوند.
ماسک پس از خرید توییتر هزاران کارمند خود را اخراج کرد و روز دوشنبه منتقدان را به دلیل کاهش ۶۰ درصدی درآمد تبلیغاتی ایالات متحده مقصر دانست.
در ماه ژوئن رئیس ایمنی برند و کیفیت تبلیغات ایکس استعفا داد. وی در این باره اظهار کرد: تغییرات سیاستی اتخاذ شده توسط ماسک، متقاعد کردن تبلیغکنندگان را برای ایمن بودن پلتفرم دشوار میکند.
انتهای پیام/