صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۲ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان تأکید کرد؛

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در مدارس برای مقابله با تفکر و اباحه‌گری غربی

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان گفت: کار دشمن ترویج سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه‌افکنی حجاب، شبکه‌سازی بی‌حجابی، عادی‌سازی بی‌حجابی و هویت‌زدایی است. در برابر این تفکر و اباحه‌گری غربی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هویت بخشی به دختران و زنان است.
کد خبر : 863822

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم وفناوری آنا، رابعه امامی رضوی در سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که بر تحقق سه شعار معلم تمدن‌‌ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی نیازمند حکمرانی تمدنی هستیم، اظهار کرد: از اقتضائات حکمرانی تمدنی کارآمدی، مردمی سازی حکمرانی و جذب سرمایه اجتماعی است و برای آموزش‌وپرورش تحولی باید کار علمی کرد و با الگوبرداری به استاندارد‌ها و نظام معیار دست یافت.

وی با تأکید بر این‌که آموزش‌وپرورش تحولی نیازمند تغییر و بازمهندسی است، افزود: لازمه این تغییر سناریونویسی با رویکرد آینده‌پژوهی است. آموزش‌وپرورش در منظر آینده‌پژوهی به معنی یادگیری برای آینده است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در امور زنان در ادامه خاطرنشان کرد: رویکرد امور زنان در این خصوص نگاه به عملکرد دشمن در ترویج سبک زندگی غربی است. روند تدریجی سبک زندگی غربی، مدسازی بی‌حجابی، شبهه افکنی حجاب، شبکه‌سازی بی‌حجابی، عادی‌سازی بی‌حجابی و هویت زدایی است. در برابر این تفکر و اباحه‌گری غربی، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی هویت بخشی به دختران و زنان است. در این رابطه دو جلد کتاب هویت دخترانه و سبک زندگی دخترانه در امور زنان تدوین شده است.

امامی رضوی بیان کرد: مدرسه اثربخش مدرسه‌ای سرشار از نشاط و انگیزه و ایمان است. مدرسه‌ای که دانش آموزان را مشتاق رشد و بالندگی و یادگیری می‌کند. مدارس دخترانه در شرایط کنونی از حساسیت بیشتری برخور دارند. تأمین امنیت مدارس دخترانه با همکاری اولیا و هرگونه تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس بسیار ضروری است.

وی در پایان گفت: آشنایی با فرهنگ و تمدن اسلامی، حرکت در مسیر خودسازی و کمال انسانی، رصد مستمر شرایط جامعه از منظر فرهنگی و سیاسی و قدرت تحلیل و تبیین را چهار ویژگی معلم تمدن ساز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر