صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۶ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

لطیفی: بهره‌گیری از زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس نیاز به باز طراحی دارد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه دغدغه اصلی است، خاطرنشان کرد: درباره نوع استفاده مناسب از زمان در مدرسه، برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام نشده است و نیاز به باز طراحی برنامه‌ریزی آموزشی داریم.
کد خبر : 862798

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی لطیفی گفت: یکی از مهم‌ترین ارکان حوزه تعلیم و تربیت، معلم و نقطه شروع تحول در آموزش و پرورش معلم است و بر این اساس اجرای برنامه‌های توانمندسازی معلمان به یک اولویت فراگیر مبدل شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درخصوص ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های مهارت‌محور، عنوان کرد: ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در قالب برگزاری دوره‌های توانمندسازی، باید یک برنامه اولویت‌دار شود و بر این اساس با اجرای برنامه‌های توانمندسازی، آموزش و پرورش گام مهمی در خصوص ارتقای شاخص کیفی نیروی انسانی خواهد داشت.

وی با تأکید بر جایگاه والای تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش، ابراز امیدواری کرد با گفتمان‌سازی عمومی درباره ضرورت تولید بسته‌های تربیت و یادگیری تمرکز مطلق به کتاب درسی را کمتر کرده و به سمت تنوع در منابع آموزشی حرکت کنیم.

لطیفی در ادامه با بیان اینکه نظام آموزشی مجموعه‌ای از مسائل به هم پیوسته و پیچیده است که یکی از آن عوامل کتاب درسی است، اظهار کرد: نقطه مشترک تمام کسانی که درگیر نظام آموزش و پرورش هستند، این است که ما در وضعیت فعلی نظام آموزشی، کتاب درسی و محتواهایمان قطعاً ضعف‌ها و نقص‌هایی داریم، اما در تلاش هستیم و اقداماتی ترتیب داده‌ایم تا با تأمین منابع متنوع و چندرسانه‌ای این مهم را مرتفع کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه بهره‌گیری از زمان حضور دانش‌آموزان در کلاس درس و مدرسه دغدغه اصلی است، خاطرنشان کرد: درباره نوع استفاده مناسب از زمان در مدرسه، برنامه‌ریزی‌های مطلوبی انجام نشده است و نیاز به باز طراحی برنامه‌ریزی آموزشی داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر