صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۳۷ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

آماده‌سازی ۲۲ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان استثنایی کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۲۲ زمین چمن مصنوعی و ۲۵ اتاق بازی برای دانش‌آموزان استثنایی کشور در حال آماده‌سازی است.
کد خبر : 862530
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید طریفی حسینی اظهار کرد: اکنون تعداد ۱۰۶ هزار دانش آموز استثنایی (دانش آموزان با نیازهای ویژه) در استان‌های کشور مشغول تحصیل هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۸۴ هزار نفر از این دانش‌آموزان در مدارس خاص استنثایی و بقیه در مدارس عادی و تلفیقی مشغول تحصیل هستند.

وی گفت: در این سازمان به دو دسته از دانش آموزان شامل هوشبر عادی و کم‌توانان ذهنی خدمات را متناسب با شرایط فردی هر کدام اقدام به فراهم کردن شرایط تحصیلی می‌کنیم.

طریفی بیان کرد: امسال ۱۰۰ فضای آموزشی درون مدرسه‌ای برای دانش آموزان استثنایی آماده و تحویل داده خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: همچنین ۲۲ زمین چمن مصنوعی و ۲۵ اتاق بازی برای دانش آموزان استثنایی در کشور در حال آماده سازی است.

وی افزود: اکنون نسبت معلم به دانش آموز، یک به چهار است و رقم بسیار خوب و استانداردی در سطح جهانی است.

طریفی اظهار کرد: در برخی از استان‌ها این نسبت یک به دو است لذا کمبود معلم نداریم.

آماده سازی و تحویل ۴۰ مدرسه خاص استثنایی تا پایان سال جاری

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: ۴۰ مدرسه خاص استثنایی تا پایان سال جاری آماده سازی و تحویل می‌شود.

وی گفت: در جریان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه نیز با اجرای طرح تحولی از آذر ماه پارسال آغاز و تا پایان تیر ماه کار پایان یافت.

طریفی اظهار کرد: برای نخستین بار مراکز جامع سنجش آموزش و مداخله به‌نگام رشدی - تربیتی طراحی شد که مراکز ارتقا یافته مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری کار می‌کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بخش مهمی از سنجش سال گذشته در این مراکز و توسط نیروهای متخصص انجام شد.

مجوز جذب هزار و ۳۰۰ نیروی توانبخشی، کاردرمان و گفتار درمانی

وی گفت: تقویت نیروی متخصص مدارس و مراکز پیگیری شده است و مجوز جذب هزار و ۳۰۰ نیروی توانبخشی، کاردرمان و گفتار درمانی را گرفته ایم که به زودی فراخوان استخدامی انجام می‌شود.

طریفی پوشش تحصیلی را جزو مهمترین اهداف دانست و افزود: در قالب اجرای طرح شهید «محمودوند» تمام بازماندگان تحصیلی آموزش و پرورش استثنایی شناسایی شده اند و درصورت برخورداری از سطح ورود به مدرسه، امکان تحصیل آنان با وجود معلولیت فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: در حوزه پرورشی و تربیت بدنی نیز برگزاری مسابقات و رقابتهای مختلف را در سراسر کشور برنامه ویژه دانش آموزان استثنایی در حال برگزاری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از سال گذشته انجام فعالیت‌های آموزش و پرورش به شکل منسجم و بهم پیوسته تشکیل شده است، بیان کرد: از سال آینده کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشت.

طریفی در خصوص آموزش و پرورش عادی در کشور نیز اظهار کرد: علاوه بر این در موضوع توجه به دانش آموزان نیز سال گذشته حدود ۱۱ درصد کلاس‌ها با تراکم بالای ۴۰ دانش آموز کاهش یافته و حدود ۲۰ مدرسه سمپاد جدید راه اندازی شد.

یک درصد رشد پوشش تحصیلی در آموزش ابتدایی محقق شد

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به رشد ۶ درصدی دانش آموزان عشایر و رشد سه درصدی دانش آموزان استثنایی طی سال تحصیلی اخیر، بیان کرد: همچنین یک درصد رشد پوشش تحصیلی در آموزش ابتدایی محقق شد که در کشور که رقم بزرگی است.

وی از افت تحصیلی ۱۳ درصدی دانش آموزان رشته ریاضی طی ۹ سال گذشته و بهبود آن در سال ۱۴۰۰ و همچنین افزایش ۲ درصدی سهم آموزش‌های فنی و حرفه خبر داد.

طریفی در ادامه با بیان اینکه فعالان حوزه خبر، بخش مهم جریان اطلاع رسانی هستند، افزود: رسانه‌ها در آموزش و پرورش به عنوان رکنی از تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند و همیشه همراه این نهاد در مسیر خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر