بررسی وضعیت آموزشی مدارس در پایان هر سه سال تحصیلی
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضامراد صحرایی در نشست تخصصی با نخبگان فرهنگی، با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است، افزود: هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان مهذب است و فعالیتهای برنامه ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود.
وزیر آموزشوپرورش با تأکید بر اینکه دانشآموز از نگاه اسلام، رهپوی دانایی است، اظهارکرد: از همین رو اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است.
وی با توجه به اینکه مدرسه کانون تحول و مدیر مدرسه و معلم محور این تحول هستند، افزود: استفاده از پیشینه پژوهشی اصلیترین راهکار یک مدیر موفق است. یک راهبر آموزشی موفق قبل از هر تصمیمگیری باید به پیشینه پژوهشی آن توجه کند و مجدداً هزینه و زمان صرف نکند و از پیشینههای قبلی نهایت بهرهبرداری را کند مانند طرح کتابخانه کلاسی بهعنوان یک بسته تحولی یا طرح تحولی کانون مدرسه و... که از این جمله هستند.
صحرایی با اشاره به آسیبها و چالشهای کنکور و حل این مسئله افزود: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامهریزی دقیق در پایان هرسه سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی میکند تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آنها مشخص شود تا در موقع لزوم و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.
انتهای پیام/