نحوه اجرای طرح توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، راهبردهای اجرایی برنامه توانمندسازی معلمان، عوامل و کارکنان مدارس غیردولتی با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزشوپرورش تبیین شد. احمد محمودزاده در این نشست گفت: معلمان سرمایههای اجتماعی نظام آموزشوپرورش کشور هستند و توجه به توانمندسازی مطلوب آنان، متضمن پویایی و شکوفایی نسل آینده خواهد بود.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی با اشاره به اهداف تحولی در عرصه تعلیم و تربیت، افزود: توانمندسازی معلمان در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزشوپرورش و پیشرفت کیفی برنامههای آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی تدوین و اجرایی میشود.
وی با اشاره به نیازسنجیهای تخصصی و تعیین دروس هدف و دورههای آموزشی برای معلمان، افزود: با افزایش کیفیت برنامههای آموزشی و پرورشی و برگزاری برنامههای توانمندسازی معلمان مدارس غیردولتی به دنبال ایجاد یک نگرش و باور در فرایند یاددهی و یادگیری معلمان با رویکرد الگوهای آموزشی و تربیتی در مدارس هستیم.
محمودزاده به ضرورت ارتقای دانش و مهارت تدریس معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان و مربیان در مدارس غیردولتی با گذراندن دورههای آموزشی منطبق با سیاستهای راهبردی نظام آموزشوپرورش کشور باید بتوانند در جهت آموزش و تربیت جامع دانشآموزان و در همه ساحتهای ششگانه همت مضاعفی کنند تا تلاش آنان منجر به کشف استعداد و خلاقیتهای دانشآموزان شود.
وی با تأکید بر اینکه تربیت و تقویت روحیه جهادی، مبانی اعتقادی و انقلابی دانشآموزان نیازمند همگرایی فکری و توانمندی حرفهای و تخصصی معلمان است، تصریح کرد: توانمندسازی معلمان با محوریت و تفاهمنامه همکاری با دانشگاه فرهنگیان، معاونتهای مرتبط با حوزه فعالیت و نقشآفرینی و مشارکت حوزههای علمیه و مؤسسات آموزشی در تأمین مدرس و برگزاری دورههای آموزشی در کشور اجرا خواهد شد.
شایان ذکر است؛ در این نشست تخصصی هر یک از اعضاء کارگروه توانمندسازی معلمان به راهکارها و برنامههای اجرایی استانی و منطقهای در سطح کشور اشاره کردند و به تشریح و اجماع نظرات کارشناسی پیرامون روند عملیاتی برنامه توانمندسازی معلمان پرداختند.
انتهای پیام/