صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۱ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان؛

دوربین‌های پلاک‌خوان و سرعت‌سنج بومی‌سازی شد/ کاهش خطای انسانی و صرفه‌جویی در زمان

محققان یک شرکت دانش‌بنیان با ساخت دستگاه‌های بینایی و استفاده از هوش مصنوعی، موفق به بومی‌سازی دوربین‌های سرعت‌سنج و پلاک‌خوان شدند.
کد خبر : 858515

بهزاد نادری، نماینده یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه در زمینه تولید ماشین بینایی، پردازش تصویر و اتوماسیون صنعتی فعالیت می‌کنیم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: بخش اعظم فعالیت‌های این شرکت در دو حوزه کاری از جمله ساخت دستگاه‌های کنترل کیفی، ابعاد برداری و شمارشگر است.

مدیر بازاریابی این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه امروزه تمام فعالیت‌ها در هوش مصنوعی خلاصه شده است، عنوان کرد: بینایی ماشین یکی از بخش‌های مهم هوش مصنوعی است که توانستیم با ساخت  دستگاهی در تأمین تجهیزات و مشاوره عرصه تأمین دوربین، لنز و اکسسوری پروژه‌های ماشین بینایی و پردازش تصویر گام بزرگی برداریم.

به گفته وی؛ بینایی ماشین در صنعت خودرو کاربرد بسیار برجسته‌ای دارد. فرآیندهای تولید خودکار و اتوماسیون با استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی منجر به بهبود رانندگی شده است.

نادری با بیان اینکه در تأمین تجهیزات دوربین‌های پلاک‌خوان و سرعت‌سنج فعالیت داریم، اظهار کرد: این دوربین‌ها در راستای تشخیص رنگ خودرو، پلاک‌خوانی، تشخیص نوع خودرو و سرعت‌سنجی ساخته می‌شود. این دوربین‌های جدید متفاوت با سامانه دوربین‌های مداربسته یا «سی‌سی‌تی‌وی» (Closed-circuit television) و نظارتی عمل می‌کند و به صورت اختصاصی برای این فعالیت تعبیه شده است.

نماینده این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه موفق به طراحی و ساخت دوربین‌های صنعتی لیزری با دقت بالا شدیم، تصریح کرد: این محصولات در صنایع مختلف مانند صنعت فولاد و خودروسازی کاربرد دارد و هزینه تولید آن نسبت به نمونه خارجی یک‌سوم است.

وی عنوان کرد: بومی‌سازی دوربین‌های خارجی خطای انسانی را به صفر رسانده و در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر