صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تسلیم شدن هالیوود در برابر خواسته‌های چین برای ورود به بازار سینمای دنیا

در سال‌های اخیر، سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌های برجسته بیشتری با محور آمریکایی‌های آسیایی و چینی‌تبار ساخته شده است و مخاطب هدف اکثر محصولات فرهنگی جوانان بوده‌اند.
کد خبر : 856697

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دلیل افزایش رسانه‌های نشان‌دهنده آمریکایی‌های آسیایی تبار چیزی فراتر از محبوب شدن شبکه‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی در جهان است. از نظر مدیر یک موسسه آموزشی به نام «کمپ تابستانی» به نام سی. سی. هسو و دانشجویانش این یک گام به سمت ارائه دقیقتر هویت هایشان است.

«کمپ تابستانی» در واقع مدرسه تایوانی‌های مقیم واشنگتن، واقع در مریلند در حدود ۳۰ کیلومتری شمال پایتخت امریکا می‌باشد. دانش آموزان این کمپ فرزندان و نوه‌های مهاجرانی هستند که از تایوان وارد امریکا شده اند.

هسو در کودکی به امریکا مهاجرت کرده است و امروز او تلاش می‌کند تا در این مدرسه درباره فرهنگ تایوانی خود به دانش آموزان بیاموزد. او می‌گوید چیزی که امروز در کمپ تابستانی می‌بیند را در برنامه‌ای به نام «چینی‌ها متولد آمریکا» که از شبکه دیزنی پلاس پخش می‌شود منعکس می‌کند.

این برنامه درباره فرزند مهاجران آسیایی است که با یک دانش آموز جدید اهل چین آشنا می‌شود و دوستی این دو باعث بروز ماجرا‌هایی می‌شود که بن مایه این برنامه تلویزیونی را می‌سازند.

هسو می‌گوید: «وقتی شخصیت اصلی داستان جین وانگ می‌گوید: «می توانی این را آهسته‌تر بگویی؟ چینی من زیاد خوب نیست.» این یک چیز بسیار بسیار آشنا برای کودکانی است که در مدرسه تایوانی ما درس می‌خوانند.»
امانوئلا رابرتس، دختر هسو و یکی از دانش آموز‌های این کمپ، گفت که دوست دارد برنامه‌های تایوانی-آمریکایی بیشتری تماشا کند. «به نظر من آدم‌های تایوانی و آسیایی زیاد در رسانه‌ها به تصویر کشیده نمی‌شوند.»
صحبت‌های او بیانگر میل بسیاری از آمریکایی‌های تایوانی تبار برای متمایز کردن هویتشان از آمریکایی‌های چینی تبار است.

هالیوود و چین

سال‌ها است که هالیوود برای جذب بزرگترین بازار‌های فیلم جهان روی چین تمرکز کرده است. اما فیلم‌ها برای نمایش در چین اول باید مجوز اداره سانسور دولت چین را بگیرند.

برای مثال گفته می‌شود که کمپانی سازنده فیلم «تاپ گان: ماوریک» مجبور شد تغییرات زیادی در فیلمش بدهد تا بتواند مجوز اکران در چین را بگیرد. در فیلم ارجینال تاپ گان که در سال ۱۹۸۶ ساخته شده است، پرچم تایوانی‌ها و ژاپنی‌ها روی کاپشن تام کروز دیده می‌شوند. اما در نسخه جدید دیگر خبری از آن پرچم‌ها نیست. این فیلم به خودسانسوری متهم است برای این که بتواند دل پکن را به دست بیاورد، چون چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین سینما فیلم
ارسال نظر