صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرپرست دانشگاه آزاد همدان:

مدارس سما باید از لحاظ کیفیت علمی فرهنگی سرآمد باشند

محمدعظیم خدایاری تأکید کرد: انتظار می‌رود مدارس سما از لحاظ کیفیت علمی و فرهنگی سرآمد دیگر مدارس باشند.
کد خبر : 854677

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعظیم خدایاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در نشست مدیران و کارکنان مدارس سمای استان که به مناسبت پایان سال تحصیلی در سالن عباسپور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد با اشاره به نقش حیاتی معلمان در تعلیم و تربیت اظهار کرد: با توجه به پیشرفت‌های علمی و تغییرات سریع در فناوری‌های دنیا امروز کار معلمان بسیار دشوارتر از قبل خواهد بود.

وی با اشاره به همه‌گیری کرونا در سال‌های قبل، کار با دانش‌آموزان بعد از ایام کرونا را متفاوت‌تر برشمرد و ادامه داد: دانش‌آموزان به‌دلیل دسترسی بیشتر و آزادتر به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در چند سال گذشته با انبوهی از اطلاعات مواجه شده‌اند و در برخی موارد در شرایط پرخطر قرار گرفته‌اند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در ادامه با اشاره به نگاه کیفی به مدارس سما از کارکنان سما خواست به کیفیت آموزشی در بُعد علمی و فرهنگی و اخلاقی توجه کنند.

خدایاری بیان کرد: فلسفه‌ وجود مدارس سما کمک به دولت و جامعه در زمانی که کشور با مشکل تأمین فضا و معلم مواجه هستند، بوده است.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود مدارس سما از لحاظ کیفیت علمی و فرهنگی سرآمد دیگر مدارس منطقه باشند و دانشگاه آزاد اسلامی هم حامی و پشتیبان سما خواهد بود و سما و دانشگاه از هم جدا نیستند و از کارکنان مدارس سما درخواست دارم از روش‌های سنتی خارج شوند و نسبت به نوآوری در موضوعات علمی، فرهنگی و اخلاقی و استفاده از تکنیک‌های جدید تدریس که برای دانش‌آموزان جذاب باشد استفاده کنند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان هم در این نشست گفت: معلمی پیچیده‌ترین شغل در دنیاست، چراکه این شغل برخلاف مشاغل دیگر که هرکدام وسیله‌، تکنولوژی یا علمی را کشف و تولید می‌کنند، انسان‌ساز است و انسان پیچیده‌ترین مخلوق خداوند است.

حجت‌الاسلام محمد امیری قوام به حساسیت جایگاه معلم اشاره و تشریح کرد: معلمان باید مراقب رفتار و گفتار خود باشند، به گونه‌ای که در دل دانش‌آموزان بذر امید بکارند، چراکه انسان به امید زنده است.

وی توضیح داد: جامعه، کشور و سازندگی در آن با ایجاد امید در جوانان روی خواهد داد و نباید موجب سرخوردگی و تضعیف امید در دانش‌آموزان شویم که این ناامیدی موجب می‌شود برای ارتقای خود و آینده‌ کشور دیگر تلاشی نکنند و برآیند آن در آینده فرار مغز‌ها و پیشرفت دیگر کشور‌ها را به همراه خواهد داشت.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، معلمان را به ارائه‌ یک هدف و قله‌ پیشرفت برای دانش‌آموزان دعوت کرد و گفت: معلم باید قله‌ آرمانی را هدف‌گذاری و مسیر رسیدن به این قله را برای دانش‌آموزان ترسیم کند تا دانش‌آموزان در رسیدن به این هدف و قله هدایت شوند.

معاون امور مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان هم در این نشست گفت: این نخستین نشست تخصصی با همکاران سما با هدف آشنایی و همفکری کارکنان در راستای پیشرفت این مجموعه خواهد بود.

حمیدرضا مظاهری اظهار کرد: در سال تحصیلی آینده یک مقطع ابتدایی پسرانه به مدارس سما اضافه می‌شود که هدف از آن جداسازی ابتدایی‌ها در دو دوره ای افزایش کیفیت آموزش خواهد بود.

وی به راه‌اندازی ابتدایی دخترانه‌ سما در دوره‌ دوم و راه‌اندازی متوسطه‌ دوم پسرانه‌ سما به‌عنوان برنامه‌های آینده این مجموعه اشاره و تأکید کرد: در حال برنامه‌ریزی برای برپایی مسابقات، جشنواره‌ها رویداد‌ها برای ایجاد نشاط علمی، فرهنگی و ورزشی بین دانش‌آموزان مدارس سما هستیم.

معاون امور مدارس سما در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان درباره مدرسه‌ عالی مهارت برنامه‌نویسی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: نخستین رویداد دست‌سازه‌های دانش‌آموزی در مقطع ابتدایی در آبان‌ماه سال جاری با حضور شرکت‌کنندگان و با میزبانی سمای همدان صورت می‌گیرد و این رویداد به صورت استانی هم برنامه‌ریزی شده است.

مظاهری، موفقیت یک مدرسه را در گرو مشارکت ارکان مدرسه در هدایت آن دانست و از مدیران مدرسه خواست تا از دیدگاه‌های شورای معلمان، انجمن‌ها و حتی شورای دانش‌آموزان کمک بگیرند و یک برنامه‌ منسجم یک ساله با استفاده از شیوه‌های نوین تدریس ارائه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر