صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در چهارمین گردهمایی میران مدارس سما مطرح شد؛

از ارتقای توانمندی مدیران تا افزایش مدارس سمای فارس به 75 مدرسه

مسئولان در چهارمین گردهمایی میران مدارس سمای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان با تأکید بر ارتقای سطح توانمندی مدیران مدارس سما به افزایش این مدارس از 40 به 75 مدرسه اشاره کردند.
کد خبر : 854297

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین روز از چهارمین گردهمایی مدیران مدارس سمای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان با عنوان «دهکده شایستگی» با حضور معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست شایسته‌سالاری در مدرسه و دانشگاه را ضرورت قطعی برای مدیریت صحیح و علمی دانست و اظهار کرد: مدیران باید چهار مؤلفه داشته باشند؛ نخست دانش تا معلومات را به‌روز کنند، دوم مهارت فنی و انسانی، سوم مهارت ادراکی قابل استفاده در موقعیت مناسب و چهارم انگیزه و نگرش.

حسن سلطانی با ابراز امیدواری در تداوم چنین دوره‌های آموزشی که به ارتقای سطح توانمندی مدیران مدارس سما منجر می‌شود، بیان کرد: مدیران مجموعه سمای دانشگاه آزاد اسلامی با تلاش می‌توانند بهترین مدیران مجموعه دانشگاه باشند.

مدیر حراست سازمان سمای دانشگاه آزاد اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه دانش‌آموزان دست ما امانت هستند، توضیح داد: مدیران باید به ناهنجاری‌ها در مدارس توجه داشته باشند و نظام مراقبت از دانش‌آموزان را با عنوان نماد در مدارس تشکیل دهند.

محمدجواد پیشوایی با توصیه به انجام رفتارشناسی نسل جوان در مدارس، توضیح داد: باید مؤلفه‌های شخصیتی دانش‌آموزان را در نظر گرفت تا بتوانیم از افت تحصیلی، اعتیاد، پرخاشگری، ایجاد نارضایتی و مولفه‌های منفی جلوگیری کنیم.

رئیس امور گسترش و استقرار واحد‌های آموزشی معاونت سمای دانشگاه آزاد اسلامی هم مطرح کرد: مهم‌ترین رخداد این دوره، انتقال تجربیاتی بود که به اشتراک گذاشته شد.

غلامرضا یمینی افزود: ما مسئول امنیت فیزیکی و روانی دانش‌آموزان هستیم و مدیران سما رهبر و مسئول مدرسه هستند، بنابراین باید مدرسه را اداره کرده و منتظر یاری معجزه‌گونه از مکانی دیگر نباشیم.

وی با بیان اینکه دغدغه مدیر حرفه‌ای ایجاد امنیت و اولویت مدیران سما مهیا کردن محیطی امن و آرام برای دانش‌آموزان است، تشریح کرد: برپایی این جلسات برای تربیت مدیران حرفه‌ای و شایسته است تا با کسب تجارب توانمندی خود را ارتقا دهند.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس هم بیان کرد: در اهداف پیش‌بینی شده برای مدارس استان فارس توسعه کمّی ۱۰۰ درصدی را مدنظر داشتیم که توانستیم از ۴۰ مدرسه قبلی به آمار ۷۵ مدرسه در استان فارس برسیم.

مجید رحیمی افزود: اکنون ۱۲ هزار دانش‌آموز در مدارس سمای استان فارس مشغول به تحصیل هستند و با این شرایط مدرسه زیان‌ده در میان مدارس سمای فارس نداریم و این درحالی است که از نظر کیفیت مدارس هم ما یکی از استان‌های باکیفیت هستیم.

وی تبیین کرد: کیفی‌سازی کمک بزرگی به جذب دانش‌آموز می‌کند، بر این اساس روش‌های سنتی مدرسه‌داری باید تصحیح شود تا به سوی کیفیت بهتر پیش برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر