صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با آنا‌:

بازنگری اصلاح نظام تدریس در آیین‌نامه ارتقا به مرور جای می‌گیرد

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: اصلاح نظام تدریس باید به مرور در آیین‌نامه ارتقا، تسهیلات و برنامه مورد توجه قرار گیرد تا به نتیجه درستی دست یابیم. 
کد خبر : 847321

قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره اصلاح نظام تدریس در آموزش عالی گفت: برای تحقق این وضعیت باید قوی‌تر به بحث آموزش ورود پیدا کنیم. 

وی افزود: موضوع ارتباط استاد با دانشگاه مسئله اخلاق را نشان می‌دهد و این ارتباط را نمی‌توان به هیچ صورتی تعطیل کرد؛ چراکه مانند اعضای خانواده است و استادان باید علم را به هر شیوه‌ای به دانشجو انتقال دهند. 

عموعابدینی بیان کرد: کپی کردن کار درستی نیست و پیشگیری از آن خردورزی را حاکم می‌کند و این اولویت دانشگاه‌های ایرانی اسلامی است. 

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: مباحثه اساس کار تعلیم و تربیت است و سابقه دانشگاه دارالفنون به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه و آخرین نسل دانشگاه ایرانی را باید مدنظر قرار دهیم و برای اصلاح نظام تدریس به دنبال ایجاد کرسی استادیاری و دانشیاری هستیم تا آن‌ها به عنوان استعداد درخشان پذیرفته شوند. 

عموعابدینی تأکید کرد: استادیاری شامل کرسی آموزش و پژوهش و فناوری است، عموم افراد جامعه خیلی از دانش‌آموختگان فوق دکتری و پرفسوری را دکتر نمی‌پندارد؛ بلکه آن‌ها را همان استاد می‌دانند؛ بنابراین باید به مرور این مباحث را در آیین‌نامه ارتقا، تسهیلات و برنامه و در بازنگری اخلاق آموزش در دانشگاه خرد و نسل جدید تمدن‌ساز مورد توجه قرار دهیم تا به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر