صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارگردان نمایش در گفت‌وگو با آنا؛

تور اجرا‌های «دل لرزه» پس از تئاتر شهر ادامه پیدا می‌کند

کارگردان نمایش «دل لرزه» گفت: به عنوان کارگردان تئاتر که سال‌هاست فعالیت می‌کنم، اعتقادم این است هر چه دارم از کار تا دیگر بخش‌های زندگی‌ام را مدیون امام رضا (ع) هستم و پس از این اجرا در تهران نیز تور اجراهایمان ادامه خواهد داشت.
کد خبر : 844600

مجتبی لاله زاری کارگردان نمایش «دل لرزه» که شب‌های پایانی اجرایش را در مجموعه تئاتر شهر می‌گذراند، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری علم و فناوری آنا عنون کرد: نمایشنامه کار برای سیدعلی موسویان است و ما تا به الان شانزده اجرا رفتیم و فردا شب نیز آخرین شب اجرایمان است، منتها به خاطر استقبالی که از کارمان صورت گرفته، دو شب پایانی یعنی امشب و فرداشب را دو سانس اجرا می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه گروه پانزده نفره نمایشی این کار از یزد آمده‌اند، گفت: ایده اولیه کار از حادثه تراژیک قطار مشهد ـ یزد که باعث فوت شدن عده‌ای از شهروندان ما شد، گرفته شده است. نمایش ما چهل شب در یزد و ایام محرم سال گذشته به اجرا در آمده، پس از آن در چند جشنواره سودای عشق و ایثار نیز شرکت کرده و برگزیده شدیم. پس از اجرا‌های موفق تئاتر شهر برنامه داریم تور کیش و مشهد نیز برای اجراهایمان داشته باشیم.

لاله زاری با تأکید براینکه داستان درباره یک قتل غیرعمد است و گرفتن بخشش از خانواده مقتول و در نهایت گره خوردن آن به قطار مشهد ـ یزد، توضیح داد: من خودم، چون نیاز بیشتری به بازیگر داشتیم، مجبور شدم در کار بازی کنم، ولی تمایلی عموما به این کار ندارم، چون همزمان بازیگری و کارگردانی باعث می‌شود که از نکاتی غفلت و ناهماهنگی‌هایی صورت بگیرد. علاقه دارم در هر اجرا بازخورد‌های تماشاگران را ببینم که البته خوشبختانه با هوشمندی این اتفاق افتاد و مشاهده کردم که چقدر مردم متأثر از کار شده‌اند و خیلی‌ها برای چند شب به دیدن کارمان آمدند.

وی در ادامه گفت: من همیشه به تیم اجرایی می‌گویم که هر چه دارم در این سال‌هایی که فعالیت کردم، مدیون امام رضا (ع) هستم، همه چیز خود به خود کنار هم چیده می‌شود و کار خوبی در می‌آید.

لاله زاری تهیه کننده کار را سازمان فرهنگی شهرداری یزد دانست و گفت: حوزه هنری تهران عهده دار هزینه‌های غذا و اسکان تیم هنری ما بود، به همین دلیل خیلی هزینه زیادی برای کار نکردیم، چون اجرا که در تئاتر شهر بود و اسکان در حوزه هنری همه به هم نزدیک بود و برای این همکاری هم از تئاتر شهر و هم حوزه تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نمایش تئاتر شهر
ارسال نظر