صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
با بررسی گزینه‌های ارائه کمک نظامی به کی‌یف؛

فاصله کره جنوبی با سیاست بی طرفی در قبال جنگ اوکراین بیشتر شد

سکان دار قدرت در کره جنوبی می‌گوید که حمله روسیه به اوکراین ناقض قوانین بین الملل است و اطمینان از عدم توفیق مسکو در این جنگ، ضرورت دارد- اظهارنظری که حاکی از فاصله گرفتن هر چه بیشتر سئول با موضع نسبتاً بی طرفانه قبلی است.
کد خبر : 844090

به گزارش گروه جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی در موضع گیری که به مذاق مسکو خوش نخواهد آمد، مدعی شد که اطمینان از عدم پیروزی روسیه در جنگ با اوکراین یک ضرورت است و در خصوص احتمال ارائه کمک نظامی به کی یف، دولت سئول گزینه هایش را بررسی می‌کند.

وی در پنجمین روز از سفر به آمریکا، حین سخنرانی در مدسه «کندی» دانشگاه «هاروارد»، حمله روسیه به اوکراین را ناقض قوانین بین الملل و حقوق مردم اوکراین تلقی کرد.

یون سوک یول، در این باره افزود: باید اطمینان حاصل کنیم که این قبیل اقدامات (تهاجم به کشور دیگر) هرگز راه به جایی نمی‌برد تا به این ترتیب، مانع از اقدامات مشابه در آینده شویم.

رئیس جمهور کره جنوبی در خصوص احتمال ارائه کمک نظامی به اوکراین نیز گفت: به دقت اوضاع میدانی را رصد می‌کنیم و در راستای حفظ هنجار‌ها و قوانین بین الملل، اقدامات درست را اتخاذ می‌کنیم. 

هفته گذشته، پیش از عزیمت به آمریکا، یون در مصاحبه با «رویترز» گفته بود که چنانچه غیرنظامیان هدف حملات گسترده قرار بگیرند، کمک‌های خود به اوکراین را از سطح اقتصادی و بشردوستانه به سطح نظامی گسترش خواهد داد.

با گذشت بیش از یکسال از آغاز جنگ اوکراین، این نخستین بار بود که کره جنوبی که روابط اقتصادی گسترده‌ای با روسیه دارد و روی کمک مسکو برای مهار کره شمالی حساب می‌کند، از موضع نسبتا بی طرفانه خود فاصله گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر