صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۰۴ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
دکتر طهرانچی در مراسم افتتاح دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد علوم و تحقیقات:

پردستاوردترین و پر چالش‌ترین موضوع در کشور مسأله تعلیم و تربیت است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پردستاوردترین و پر چالش‌ترین موضوع در کشور مسأله تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: این امر به خاطر آن است که هیچگاه دانشگاه‌های کشور نخواسته اند بین آنچه داریم و آنچه باید باشیم، ارتباط برقرار کنند.
کد خبر : 836432

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی واحد علوم و تحقیقات با تبریک اعیاد شعبانیه، تقارن افتتاح این دانشکده را با ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) به فال نیک گرفت و با طرح این سؤال که چرا سراغ دانشکده‌های موضوعی در دانشگاه آزاد اسلامی رفتیم، گفت: دانشکده موضوعی یک نگاه چند رشته‌ای به یک موضوعی است که در بطن خود گروه‌های دانشی دارد که با هم تعامل می‌کنند. در واقع در دانشکده‌های موضوعی گفتمان مشترکی بین گروه‌های مختلف ایجاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در کشور دو دیدگاه نسبت به دانش وجود دارد، افزود: یک نگاه، تربیت نیروی حرفه‌ای و توسعه دانش است. در این نگاه محیط عملی و محیط دانش با هم متصل هستند. از این نگاه در دانشکده‌های موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی الهام می‌گیریم.

دکتر طهرانچی با اشاره به فلسفه تأسیس مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: هدف از تأسیس و گسترش مدارس سما ایجاد عرصه و زمینه‌ای برای دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی است. دانشکده‌های تعلیم و تربیت تنها به مدرسه بسنده نمی‌کند، بلکه به دنبال تأسیس کودکستان‌ها و مهد کودک هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مدیریت دانش سبب می‌شود دانش ضمنی به دانش مستند تبدیل و وارد دانشگاه شود، افزود: در تعلیم و تربیت در کشور دو خط داریم. یک خط، تولید دانش ضمنی تعلیم و تربیت است. در مدارس ما تجربه‌های بسیاری وجود دارد، اما متأسفانه هیچگاه دانش ضمنی به دانش کلاسیک و مستند تبدیل نشده است. رسالت دانشکده‌های تعلیم و تربیت مدیریت دانش است. مدل‌های بومی اسلامی تربیتی مان را می‌توانیم از مدارس استخراج کنیم.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: کالا‌های فرهنگی برای مدارس در محیط‌های علمی محک نمی‌خورد. دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی باید محک علمی و آزمایشگاه استانداردسازی کالا‌های فرهنگی باشند. دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی موظف است با یک نگاه جامع به تمامی کنشگران فعال در عرصه تعلیم و تربیت مدیریت دانش داشته باشد و نوع جدیدی از تربیت دانشجویان را تجربه کند.

وی با بیان اینکه پردستاوردترین و پر چالش‌ترین موضوع در کشور مسأله تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: این امر به خاطر آن است که هیچگاه دانشگاه‌های کشور نخواسته اند بین آنچه داریم و آنچه باید باشیم، ارتباط برقرار کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان با تأکید بر پرهیز از کار گذشته گرایی، از همه افرادی که با نگاه نو اقدام به ایجاد دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر