صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۴ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
فرماندار برخوار عنوان کرد؛

«طرح پویش» حلقه مفقوده ارتباط دانشجو با صنعت

محمدرضا قربانی طرح پویش را حلقه مفقوده ارتباط دانشجو با صنعت عنوان کرد.
کد خبر : 833406

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، محمدرضا قربانی فرماندار برخوار در همایش «دانشگاه، صنعت، تحصیل و اشتغال» که با حضور صنعتگران و کارآفرینان بزرگ منطقه صنعتی دولت‌آباد و استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: طرح پویش و این‌گونه همایش‌ها حلقه مفقوده ارتباط دانشجو با صنعت است و با این طرح و اشتغال همزمان با تحصیل، دانشجو شغل مورد علاقه خود را می‌یابد و بهتر می‌تواند برای آینده خود برنامه‌ریزی کند. امروزه یکی از معضلات و مشکلات این بوده که رشته تحصیلی افراد و کاری که انجام می‌دهند مطابقت ندارد.

وی افزود: باید در دانشگاه‌ها مهارت‌آموزی نیز در کنار آموزش و درس وجود داشته باشد تا دانشجو در زمان اشتغال با مشکل مهارت مواجه نشود. نیاز است تا موارد مورد نیاز صنایع را در دانشگاه‌ها وارد و علوم را بومی‌سازی کنیم. با مهارت‌آموزی دانشجو از طریق صنعت، نیاز صنعت و دانشجو برطرف می‌شود و باید از این طریق نه تنها دانشگاه‌ها بلکه مدارس را نیز توانمند کنیم.

فرماندار برخوار ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد گام‌های بسیار خوبی در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت برداشته و با حضور دانشجو در صنعت و کسب مهارت در کنار تحصیل در واقع نیاز صنعت به نیروی ماهر و هزینه‌های صنایع، دانشگاه و آموزش و پرورش نیز کاهش می‌یابد.

قربانی گفت: صنایع نیز می‌توانند با اعزام نیرو‌های متخصص خود به دانشگاه برای آموزش نسل جوان و ترکیب مناسب اشتغال و تحصیل، گام‌های مؤثری بردارند. برگزاری کارگروه‌ها و کمیسیون‌های ماهانه در راستای نیازسنجی صنعتگران و استفاده از طرح‌ها و رساله‌های دانشجویان در زمینه رشد صنعت و استفاده از تجارب صنعتگران در دانشگاه می‌تواند در این زمینه کارساز و مؤثر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر