صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۶ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی:

بیش از ۷ هزار دانش آموز نابینا و ۱۵ هزار دانش آموز ناشنوا در کشور مشغول به تحصیل اند

رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی گفت: بیش از ۷ هزار دانش آموز نابینا و ۱۵ هزار دانش آموز ناشنوا داریم.
کد خبر : 829101

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، حمید طریفی حسینی رییس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز ۱۰ بهمن ماه برگزار شد اظهار کرد: تعداد دانش آموزان استثنایی ۸۰۸۵۲ نفر است که امروز به بیش از ۸۲ هزار نفر رسیده‌اند. تلاش کرده ایم در مناطق صعب العبور دانش آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند.

وی گفت: حدود صد و پنج مرکز را به واسطه ماموریت‌هایی که به مراکز داده شده توانستیم راه اندازی کنیم و در هر منطقه‌ای که یک مرکز ویژه یادگیری نداشتیم؛ این مراکز ایجاد خواهد شد و قرار شد این مراکز مراکز جامع یادگیری لقب گیرند که اختلال یادگیری و سنجش بدو ورود را داریم. 

حسینی با بیان اینکه انواع سنجش‌ها که در زمینه هوش و یادگیری این دانش آموزان است انجام می‌شود گفت: از سال آینده برای تمامی کودکان از بدو تولد تمامی سنجش‌های سلامتی و هوش را با همکاری سازمان تعلیم و تربیت کودک انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: اتاق‌های بازی، چمن‌های مصنوعی و ۳۵ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و ۱۵ اتاق تاریک برای دانش آموزان مبتلا به اوتیسم یا دانش آموزان نابینا ایجاد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه صد کلاس درس را برای دانش آموزان کم برخورد ایجاد کرده ایم افزود: صد و دو عنوان کتاب درسی با خطوط بریل مناسب سازی شده و ۳۸ هزار کتاب درشت خط را برای دانش آموزان کم بینا در نظر گرفتیم.

طریفی حسینی گفت: ما سامانه جامع یکپارچه و هوشمند داریم که تمام مراحل پیشگیری، سنجش، توانبخشی و… در آن ثبت می‌شود. 

وی با بیان اینکه دنبال این هستیم که هدایت گری درستی را برای دانش اموزان داشته باشیم افزود: امسال نیز همانند سال گذشته دانش آموزان اتباع که شرایط لازم و کد شناسایی را داشته باشند، می‌توانند به صورت رایگان کار سنجش خود را انجام دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: امسال ساماندهی نیروی انسانی را انجام دادیم و ما ۲۱ هزار و ۵۰۰ نیرو در آموزش و‌ پرورش استثنایی داریم؛ ما در این سال ها دبیران و هنر آموزان متخصص برای این مدارس نداشتیم و تنها دوره ای طی می‌کردند، اما امسال آموزگار استثنایی را از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب کرده‌ایم.

طریفی حسینی بیان کرد: ما یک نهاد تربیتی هستیم که متولی تعلیم و تربیت افراد دارای معلولیت هستیم؛ موضوع ایاب و ذهاب این افراد بر عهده شهرداری ها است و شرایطی مانند در دسترس بودن، مناسب سازی شده و… را دارد.

وی ادامه داد: ما نباید دنبال مسایلی نظیر ایاب و ذهاب دانش اموزان باشیم؛ شهرداری ها باید کمک کنند و وظیفه بر عهده گذاشته شده را انجام دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تهیه ولیچر، سمعک و… به صورت ۱۰۰ درصدی بر عهده سازمان بهزیستی است گفت: اگر قرار باشد هزینه ایاب و ذهاب دانش اموزان را ما بدهیم، قانون باید منابع لازم را در اختیار ما بگذارد.

طریفی حسینی بیان کرد: بحث اشتغال معلولان به صورت مستقیم با ما نیست؛ ۳ درصد هر آزمون استخدامی برای معلولان است.

وی با بیان اینکه ۸۲ هزار ۸۲۷ نفر در مدارس ما ثبت نام کرده اند که در حال تحصیل هستند گفت: بیش از ۷ هزار دانش آموز نا بینا و ۱۵ هزار دانش آموز ناشنوا داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر