صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همگام با تئاتر فجر چهل و یکم؛

جای خالی اتحاد تئاتر جهان اسلام ملموس بود

همایش بین‌المللی اتحاد تئاتر جهان اسلام با حضور پژوهشگران کشورهای مختلف در تئاتر شهر درحالی برگزار شد که پژوهشگران بین‌المللی و مدیران تئاتر ایران بر جای خالی این اتحاد برای هنرمندان تئاتر اذعان کردند.
کد خبر : 828878

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا، هم‌اندیشی بین‌المللی اتحادیه تئاتر جهان اسلام صبح امروزیکشنبه، 9 بهمن با حضور پژوهشگران کشورهای الجزایر، ایران، تونس، عراق و مصر و سایر میهمانان این همایش در چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار شد.

در ابتدای این نشست صادق رشیدی دبیر همایش با اشاره به اینکه این هم‌اندیشی نخستین هم اندیشی بین‌المللی تئاتری است، گفت‌:‌ امیدواریم این هم‌اندیشی به گسترش روابط ملل اسلامی و توسعه تئاتر جهان اسلام بیانجامد.

در ادامه کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی نیز طی سخنانی با ابراز امیدواری از اتفاقات مثبت در نتیجه این هم‌اندیشی گفت: تا به حال جای این هم‌اندیشی خالی بود امیدواریم این اتحاد به یک اساسنامه، شیوه نامه و مقر مشخص برای گسترش تئاتر جهان اسلام برسد.

سپس پوستر این هم‌اندیشی با حضور کاظم نظری و کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد.

کوروش زارعی دبیر جشنواره تئاتر فجر نیز خطاب به میهمانان گفت: امیدوارم با شکل گیری این اتحادیه اتفاقات بزرگی در تئاتر جهان اسلام رخ بدهد. بهرحال تئاتر واسطه‌ای است که ما به هم نزدیکتر بشویم و صلح و دوستی را در جهان بسط دهیم. کشورهای اسلامی هم در عرصه فرهنگ و اقتصاد و مسائل دیگر پیشرفت‌هایی کرده‌اند و تئاتر نیز باید این توسعه را پیدا کند ما در کنار هم باید تئاتر جهان اسلام را گسترش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه تئاتار هنر دیالوگ است، افزود: ما با تئاتر می‌توانیم بین تمدن‌ها، کشورها و فرهنگ‌های مختلف ارتباط برقرار کنیم. تئاتر هنر انسانی است ما با آموزه‌های اسلامی خود صلح و دوستی را که حلقه مفقوده جهان است پیدا می‌کنیم و در جهان اتصال برقرار می‌کنیم. امروز جهان نیازبه ارزش‌های والای انسانی و اخلاقی دارد و تئاتر همان اخلاق و انسانیت است.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: این اتحادیه محوری برای گردهم‌آیی هنرمندان تئاتر جهان اسلام باشد تا به انسان امروز بپردازیم و نقش‌مان را در جهان تئاتر به درستی ایفا کنیم.

در ادامه پژوهشگران و سخنرانان در این همایش به ارائه مقالات پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر