صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل مؤسسه سینما شهر در گفت‌وگو با آنا:

«آی‌تیکت» آمده تا آمار پنج درصدی مخاطب برای هر سانس بهتر شود

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر راه‌اندازی سامانه «آی‌تیکت» را راهی برای بهبود آمار پنج درصدی اشغال صندلی‌های هر سانس دانست.
کد خبر : 821018

مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر درباره فلسفه راه‌اندازی سامانه «آی تیکت» با توجه به کم مخاطب بودن سینما به خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا گفت: برنامه‌ای که ما برای «آی تیکت» ریختیم نوعی کار تنظیم‌گری و تمرکز بر روی حسابرسی است تا سینماها و صاحبان فیلم به راحتی بتوانند حساب و کتاب‌های خود را با فروشندگان انجام دهند.

هاشم میرزاخانی، مدیرعامل مؤسسه سینما شهر در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری آنا مبنی بر این که در شرایطی که مخاطب سینما کمتر از حد انتظار است راه‌اندازی سامانه جدید فروش بلیت سینما مثل «آی تیکت» چه ضرورتی دارد گفت: با این اوضاعی که شرایط فروش در سینما کم است، باید برای سینما کاری انجام دهیم و برای افزایش فروش، نیازمند توسعه مراکز ابزار بلیت فروشی هستیم.

سامانه‌ای که بیشتر تنظیم‌گری می‌کند

وی افزود: ما سامانه جدیدی در کنار هفت یا هشت کارافزار دیگر ایجاد کردیم که  این سامانه از طریق «سمفا» به تمام بلیت فروشی‌هایی که صلاحیت یا تأییده خود را از وزارت ارشاد اسلامی می‌گیرند وصل است.از آنجایی که خود کارافزارهای بزرگ به طور مستقیم وارد مذاکره با تک سینماها نمی‌شوند، سامانه «آی تیکت» نقش یک تنظیم‌گری پیدا می‌کند. سینما محصولی نیست که به عنوان مثال، از فروشگاه اینترنتی خریدی داشته باشیم و این خرید به پایان برسد. ممکن است سانس کنسل شود یا حساب و کتاب سینما با سامانه‌ها مورد وفاق قرار نگیرد.

مدیرعامل مؤسسه سینما شهر عنوان کرد: بنابراین، برنامه‌ای که ما برای «آی تیکت» ریختیم نوعی کار تنظیم‌گری و تمرکز بر روی حسابرسی است تا سینماها و صاحبان فیلم به راحتی بتوانند حساب و کتاب‌های خود را با فروشندگان انجام دهند.به هرحال برای تعامل بیشتر حوزه سینما با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرایندی ایجاد شده تا بتوانیم جامعه خاموش سینما را با تخفیف به سمت سالن‌ها بکشانیم.

ضریب اشغال صندلی‌های سینما در کشور ۵ درصد است

وی گفت:  با بیان اینکه ظرفیت فروش سینمای ایران در حال حاضر از هر ۱۰۰ صندلی در یک سانس، پنج صندلی است؛ یعنی پنج درصد صندلی‌های کشور در هر سانس فروش می‌رود. بنابراین، ما باید فکری کنیم که بتوانیم این توسعه‌ای در این فرایند ایجاد کنیم.سامانه «آی تیکت» طراحی شده تا آمار پنج درصدی مخاطب برای هر سانس بهبود یابد. ویژگی این کارافزار‌ها تخفیف قائل شدن برای کاربران است و این باعث اتفاقات خوبی می‌شود و امیدواریم ضریب اشغال سینمای ایران بالا برود.

انتهای پیام/

ارسال نظر