صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۱ - ۲۷ آذر ۱۴۰۱
معاون استاندار همدان:

فعالیت‌های مهارتی آموزش عالی در برنامه هفتم توسعه ۳۷ درصد است

سیدمجتبی حسینی گفت: آموزش عالی باید در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد مهارت‌محور می‌بود که محقق نشد و در برنامه هفتم توسعه ۳۷ درصد فعالیت‌ها باید مهارتی باشد.
کد خبر : 820728

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از همدان، سیدمجتبی حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان در مراسم قدردانی از پژوهشگران و فناوران دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: توانایی در کنار دانایی راهگشای مسیر پیش روی ماست. در حوزه اقتصاد کمتر به سراغ استفاده از علم و دانش و مهارت رفتیم. در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد آموزش عالی باید مهارت محور بود که محقق نشد و در برنامه هفتم توسعه ۳۷ درصد باید مهارتی باشد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو و یک هزار و ۸۵۰ عضو هیئت علمی داریم، تأکید کرد: باید نقش‌آفرینی بهتری از ارتباط صنعت و دانشگاه داشته باشیم. ناگزیر هستیم که ارتباط علم، دانش، صنعت و اقتصاد را نزدیک کنیم. کارگروهی با عنوان صنعت، اقتصاد و دانشگاه در استانداری همدان دایر کردیم تا جوان تحصیل‌کرده کارجو را به جوان تحصیل‌کرده کارآفرین تبدیل کنیم. این استان پرچم‌دار موضوعات دانش‌بنیان بوده و در حوزه علم و فناوری تمهیدات چشمگیری در استان انجام‌شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: طبق ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، هماهنگی مهارت‌آموزی دانش‌آموختگان دانشگاهی با نیاز‌های بازار و توسعه دانشگاه‌های مهارت محور از اهداف تشکیل این کارگروه است. عارضه‌یابی عدم حصول نتیجه مورد انتظار، اشتراک‌گذاری منابع دانشگاهی و جلوگیری از موازی کاری در دانشگاه‌ها از وظایف و مأموریت‌های دفاتر ارتباط صنعت با دانشگاه است که با حضور در این کارگروه ارتقا و توسعه می‌یابد.

حسینی بیان کرد: برگزاری تور‌های صنعتی، ایجاد و ارتقا نگاه فناورانه و نوآورانه به صنعت، احصا نیاز‌های اساسی واحد‌های صنعتی و ارائه راهکار به آنها، برنامه‌ریزی برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی در دستور کار این کارگروه قرار دارد. طرح پویش از سال گذشته در دانشگاه آزاد با ۱۲۰ نفر از دانشجویان آغاز شد و در این طرح آموزش عملی صنعت در کنار تئوری مرتبط با رشته تحصیلی به دانشجویان آموزش داده شده است.

وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری از ظرفیت دانشگاه‌ها برای نظام شناسایی مسائل جامعه و صنعت استفاده کنند، توضیح داد: دانشگاه‌ها در مسیری گام بردارد که مسئله محور، مأموریت گرا و مهارت محور باشند و به نیاز‌ها و مشکلات بخش صنعت و جامعه پاسخ دهند. ۶ منبع درآمدی اصلی همدان کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، صنایع‌دستی و خدمات است که باید تعامل آن را با دانش افزایش دهیم.

به گزارش آنا در این جلسه از سهیل سبحان اردکانی پژوهشگر برتر و جزء دو درصد از دانشمندان جهان، علیرضا رضایی گروه علوم سیاسی، حسین اردلانی گروه فلسفه و هنر، منصور اسماعیل پور گروه کامپیوتر، مهرداد چراغی گروه محیط زیست ومنابع طبیعی، سعید جامه بزرگی گروه شیمی و فناور برتر استانی، انجمن علمی رباتیک و انجمن علمی میکروبیولوژی به عنوان انجمن فعال و برتر، مهدی رجبی و مبینا احمدی دو عضو باشگاه پژوهشگران جوان، شیرین گوران دکترای معماری به عنوان رساله برتر با بیشترین امتیاز پژوهشی، احمد قادری شمیم مقاله برتر و معین نظری استاد برتر در حوزه طرح پویش قدردانی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر