صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۴ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
مدیر یک شرکت فناور در گفت‌وگو با آنا:

تولید محصول بدون پژوهش امکان‌پذیر نیست

ایمان کرمانی گفت: ۱۰۰ درصد پژوهش‌های صورت گرفته در نتیجه دستاوردها موثر هستند، اگر پژوهش نباشد در بحث تولید محصول، بازارسنجی و... به مشکل خواهیم خورد.
کد خبر : 819623
ایمان کرمانی، مدیرعامل یک شرکت تحقیق و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانش و فناوری خبرگزاری آنا درباره کسب و کار خود گفت:‌ برای نوآوری تلاش می‌کنیم،  مجموعه‌ای ما در حوزه مالی و فناوری فعال است. آخرین محصولی هم که طراحی شده، یک محصول احراز هویت برای فضای مجازی و تصدیق اطلاعات افراد در این فضا است. توانستیم گواهی خلاق از معاونت فناوری ریاست جمهوری  بگیریم و گواهی محصول و ایده برتر را از قوه قضائیه کسب کرده‌ایم.
 
کرمانی در پاسخ به این پرسش که برای بخش آرندی (تحقیق و توسعه) چقدر سرمایه گذاری می‌کنند، اظهار کرد:‌ به شکل معمول، شرکت‌هایی که در حوزه استارت‌آپی فعالیت می‌کنند، پایه آن‌ها توسعه است و هر آنچه که هزینه می‌شود در ابتدا برای تحقیق و توسعه و راه‌اندازی محصول است. ما خودمان سرمایه مستقلی برای این موضوع نداشته‌ایم و به آن مرحله نرسیدیم که محصول پایدار شود تا از آن مرحله به بعد هم واحدی برای توسعه محصول درست کنیم. آن‌چه که در فاز راه‌اندازی اتفاق می‌افتد، همه هزینه‌ها برای آن بخش پرداخت می‌شود. هزینه مجزا برای پژوهش و تحقیق و توسعه در حال حاضر نداریم.
 
بیشتر بخوانید:
**اگر پژوهش نباشد برای تولید محصول به مشکل می‌خوریم
 
این مدیر شرکت فناور درباره اینکه تا چه میزان پژوهش‌هایی که انجام می‌دهند، نتیجه آن را در دستاوردهای خود مشاهده می‌کنند، عنوان کرد:‌ ۱۰۰ درصد پژوهش‌های صورت گرفته در نتیجه دستاوردها موثرهستند. اساسا اگر پژوهش نباشد در بحث تولید محصول، بازارسنجی و... به مشکل خواهیم خورد.
 
وی در پاسخ به این پرسش که از سمت نهادهای حاکمیتی تا چه میزان امکانات، تجهیزات و یا حمایت برای بخش تحقیق و توسعه دریافت کرده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ تاکنون حمایتی دریافت نکرده‌ایم. دستگاه‌های نظارتی که در این فضا فعالیت می‌کنند، خیلی می‌توانند به ما کمک کنند‌.
 
 
کرمانی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که بر سر راه توسعه کسب و کار خود قرار دارند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالشی که داریم، بحث معرفی محصول است. اگر بهترین محصول هم طراحی و تولید کنیم ولی نتوانیم به کاربر معرفی کنیم، در واقع کار خاصی صورت نگرفته است. دستگاه‌هایی که مرتبط با حوزه هستند و چالشی از آن‌ها برطرف شده خیلی می‌توانند کار حمایتی انجام دهند؛ مثلا با معرفی محصول یا آگاه کردن کاربران. به هر حوزه‌ای که نگاه کنیم حاکمیت در آن نقش اساسی دارد.
 
وی در ادامه افزود:‌ ما می‌توانیم بسیاری از کارها را در کشور خودمان انجام بدهیم، در بخش‌های زیرساخت، نرم افزارهای تکمیلی و ... اگر حاکمیت بپذیرد که می‌تواند کمک و حمایت کند، قطعا خیلی از مشکلات حل می‌شوند.
 
انتهای پیام/۱۱۰/
 

انتهای پیام/

ارسال نظر