صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۱ - ۰۵ آذر ۱۴۰۱
عضو هیئت علمی دانشگاه تأکید کرد؛

گفتمان‌سازی جهاد تبیین در راستای روشنگری عمیق و معرفتی جامعه

علی کریمی بر ضرورت گفتمان‌سازی جهاد تبیین در راستای روشنگری عمیق و معرفتی در جامعه توسط دانشگاهیان تأکید کرد.
کد خبر : 816669

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از ممسنی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، نشست «روشنگری و جهاد تببین از دیدگاه دانشگاهیان» با موضوع مباحث روز سیاسی کشور با حضور آیت‌الله حسین شاکری‌فر امام جمعه ممسنی، علی کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی و جمع زیادی از استادان دانشگاه، محمد خلیلی معاون فرمانده سپاه مقاومت ممسنی، جمعی از مسئولان، بسیجیان و دانشجویان دانشگاه در سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در این نشست گفت: هفته ارزشمند بسیج، گرامیداشت ازخودگذشتگی‌های یاران باوفایی است که برای سربلندی این کشور و ملت جانفشانی کردند و به معنای واقعی، بسیج فهم و اندیشیدن درست از اراده تمام‌عیار، اتحاد و اخلاص مسلمانانی بوده که از ظهور دین مبین اسلام متولد شده‌اند و بین دیگر ملت‌های مسلمان جهان تجلی پیدا کرده است.

کریمی افزود: در شرایط کنونی درباره موضوع مهم جهاد تبیین، علاوه بر استفاده بهینه از فرمایش مقام عظمای ولایت از دیدگاه علمای حوزه، استادان و دانشگاهیان این موضوع تخصصی و مهم به‌عنوان مهم‌ترین عرصه جهاد معرفی شده است و برگزاری نشست‌هایی با این موضوع با توجه به اینکه جزء رسالت و وظایف ماست برای این مجموعه دانشگاهی الزام‌آور است و انتقال نظر و اندیشه‌ها در این نشست‌ها مفید و اثربخش خواهد بود و منجر به جریان و گفتمان‌سازی جهاد تبیین در راستای روشنگری عمیق و معرفتی در جامعه توسط دانشگاهیان خواهد شد.

عضو شورای فرهنگی شهرستان ممسنی با توجه به جایگاه وزین جهاد تبیین تشریح کرد: از الزامات این مهم،  پشتوانه علمی و معرفتی است که با برگزاری این نشست‌ها و حضور دانشگاهیان و اندیشمندان به منصه باروری می‌رسد و با برنامه‌ریزی و هدف گزاری درست، نقش‌آفرینی مطلوب نخبگان در راستای امیدآفرینی در جامعه گسترش پیدا می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ممسنی در راستای تدوين و تنظيم سند راهبردی از نخبگان شهرستان ممسنی درخواست کرد که در این زمینه همکاری داشته باشند.

**جهاد تبیین، میدان و صحنه عمل دانشگاه است

امام جمعه شهرستان ممسنی هم با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین در محیط دانشگاه گفت: جهاد تبیین، میدان و صحنه عمل دانشگاه است و استادان دانشگاه باید به‌عنوان مرجع در مسیر جهاد تبیین در تربیون‌های مختلف به تبیین ابعاد دستاورد‌های انقلاب و پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی اشاره کنند.

شاکری‌فر به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پیشرفت کشور ایران در تمامی حوزه‌های علمی و پژوهشی اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که دیده می‌شود، اکثریت جوانان و دانشجویان کشور از این دستاوردها اطلاع کافی ندارند و در نتیجه دشمن از پیشرفت‌های روزافزون در کشور ایران اسلامی هراس دارد.

وی به جریان اغتشاشات اخیر در کشور که از سوی دشمن طراحی می‌شود اشاره کرد و گفت: دشمنان با هدف گرفتن ایران از طریق جنگ‌های ترکیبی می‌خواهند مانع پیشرفت ایران شوند و جوانان کشور تصویری از فضای واقعی داخل در ابعاد مختلف را ندارند و دانشگاه باید مدلی را ارائه کند که مسائل واقعی را در بین جوانان و نسل امروز تبیین و تشریح کند.

استادان دانشگاه در ادامه درباره مسائل مختلف فرهنگی ازجمله مسیر پیشرفت و تعالی علمی و فرهنگی دانشگاه، مطالبه‌گری‌های مردم از مسئولان و تأکید بر جدی گرفتن موضوع جهاد تبیین در سطوح مختلف برای قشر دانشگاهی  و مواجهه با چالش‌ها و ارائه راه‌حل به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر