صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در راستای ارتباط میان صنعت و دانشگاه؛

توسعه روابط دانشگاه آزاد اسلامی انزلی و بنادر و دریانوردی گیلان لازم است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی گفت: تلاش می‌کنیم در راستای ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه، روابط و همکاری خود با اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان را گسترش دهیم.
کد خبر : 816384

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرانزلی؛ نشست سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی با مدیر‌کل بنادر و دریانوردی گیلان و هیئت‌همراه وی برگزار شد.

در این نشست کریم کیا‌کجوری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی با تاکید بر گسترش روابط میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی و اداره‌ کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ما در راستای ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه، با سازمان‌های مختلف به‌ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان که یک سازمان قوی است، در تعامل بوده و تلاش می‌کنیم این تعامل و همکاری را گسترش دهیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه همکاری مثبتی میان دانشگاه آزاد اسلامی انزلی و اداره‌ کل بنادر و دریانوردی گیلان وجود دارد و ما طی سنوات گذشته نیز تفاهم‌نامه‌های مختلفی با این سازمان به امضا رسانده‌ایم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی ادامه داد: ما به دنبال شناخت نیازهای سازمان بنادر و دریانوردی بوده و تلاش کردیم در راستای حل مسئله که یکی از رسالت‌های مهم دانشگاه است، اقدامات خوبی صورت دهیم. به همین منظور با توجه به نگاه ویژه به اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان کارگروهی تشکیل داده و بارها در خصوص ارزیابی و توسعه فرصت‌های تعامل با این اداره کل به بحث و تبادل‌نظر پرداختیم.

کیاکجوری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی پرداخته و بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی ۸۲ عضو هیئت‌علمی دارد. این واحد دانشگاهی جزء ۳ دانشگاه برتر در دانشگاه های آزاد اسلامی در استان گیلان بوده و از نظر تعداد دانشجو با دارا بودن ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو، پس از واحدهای رشت و لاهیجان در رتبه سوم قرار دارد. وی تصریح کرد: در این واحد دانشگاهی در مقطع دکتری در رشته مکانیک و همچنین رشته های مرتبط خوبی نیز در مقاطع کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد فعال می‌باشند.

کریم کیاکجوری با بیان اینکه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی از جمله اساتید رشته حقوق، جزء برترین‌های استان هستند افزود: ما در رشته‌های مختلف از جمله حقوق، عمران و مدیریت جزء باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین واحدهای استان بوده و در رشته حقوق ۱۱ عضو هیئت‌علمی داریم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی همچنین با اشاره به برخورداری این واحد از یک آزمایشگاه ویژه افزود: این آزمایشگاه به زعم سازمان مرکزی پتانسیل و ظرفیت تبدیل به آزمایشگاه ملی را دارد.

وی در پایان با اشاره به امتیاز ویژه دانشگاه انزلی از حیث قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد و نزدیکی به اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان افزود: ما بدنه اجرایی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان را به خوبی می‌شناسیم و ارتباط بسیار نزدیکی با این سازمان داریم، به همین جهت در پی یافتن زبانی مشترک با این سازمان به منظور توسعه و گسترش همکاری‌ها هستیم.

حسین یونسی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان نیز با اشاره به ظرفیت های علمی و پژوهشی استان گیلان و شهرستان بندرانزلی اظهار داشت: با توجه به موضوع ارتباط میان صنعت و دانشگاه، این ظرفیت و فرصت در شهرستان فراهم است و ما باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه باور ما این است که هر کاری که در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان انجام می‌شود باید با مطالعه همراه باشد، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم از توانمندی و ظرفیت‌های مراکز علمی بومی استفاده کنیم که در همین راستا تمرکز ویژه‌ای بر روی دانشگاه ها و مراکز علمی استان و شهرستان داریم.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در مورد بهره گیری از نظرات کارشناسان و مشاوران خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات اداره کل با بهره‌مندی از نظرات مشاوران صورت می گیرد و به همین منظور شاید بتوان از خدمات مشاوره‌ای دانشگاه آزاد اسلامی انزلی نیز بهره برد.

یونسی در پایان با اشاره به بهره‌مندی اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان از حمل‌و‌نقل ترکیبی و خط آهن برای افزایش ترانزیت کالاها اذعان داشت: ما باید با استفاده از حمل‌و‌نقل ترکیبی، سهم بنادر گیلان در ترانزیت کالا را افزایش داده و شاهد رونق اقتصادی در بنادر گیلان باشیم که به همین منظور جلسات متعددی با راه‌آهن استان گیلان و اداره کل گمرک استان داشتیم و به نتایج مثبتی نیز در این راستا رسیدیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر