صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۳ - ۲۴ آبان ۱۴۰۱
مسئول اجرایی مسابقات فوتبال الکترونیک:

افزایش درآمدزایی صنعت گیم مستلزم تغییر نگرش خانواده‌ها است

محمود آزوش گفت: برای برگزاری لیگ ورزش الکترونیک دانش‌آموزی با وزارت آموزش و پرورش مذاکره کرده‌ایم اما برای افزایش سطح درآمدزایی صنعت گیم خانواده‌ها باید نگرش خود را تغییر دهند.
کد خبر : 814819
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمود آزوش در نشست خبری مسابقات کشوری فوتبال الکترونیک که بعد از ظهر امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: اولین دوره این مسابقات با کیفیت خوبی بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.
 
وی افزود: در این مسابقات اهداف بلند مدتی در نظر گرفته شده که می‌کوشیم با توجه به همه ظرفیت‌های کشور به آن‌ها برسیم. امسال فقط یک دوره مسابقه استانی برگزار نمی‌شود و فرصت مجدد برای انتخابی تیم ملی وجود دارد.
 
مسئول اجرایی مسابقات فوتبال الکترونیک بیان کرد: با توسعه فناوری‌های دیجیتال بازی‌های رایانه‌ای دیگر صرفا به عنوان سرگرمی در نظر گرفته نمی‌شود و از نظر جهانی گیم دیگر ابزار اتلاف وقت نیست و افراد نخبه در این صنعت می‌توانند برای کشور افتخارآفرینی و درآمدزایی کنند. صنعت گیم همین الان یکی از پردرآمدترین صنایع در جهان است و متأسفانه این حوزه در کشور ما مغفول مانده است. الان در دنیا به موضوع استرینگ توجه زیادی می‌شود ولی در ایران به این مسئله توجه کافی نشده است و باید برای حضور فعال در صنعت گیم برنامه‌ریزی شود.
 
آزوش عنوان کرد: می‌کوشیم ضمن تعامل با وزارت آموزش و پرورش لیگ‌های مدارس را فعال‌تر کنیم و فضایی جدی برای نقش‌آفرینی در صنعت گیم در کشور و حتی جهان را ایجاد کند. گیم جذابیت زیادی برای دانش‌آموزان دارد و در صورت ایجاد فضای مطلوب می‌توان استعدادهای خوبی را شناسایی کرد.
وی خاطرنشان کرد: البته فعالیت و برنامه‌ریزی در صنعت گیم تنها محدود به دانش‌آموزان نیست و دانشجویان در مقاطع تحصیلات عالی نیست این امکان را دارند که در مسابقات جهانی  رایانه‌ای شرکت و افتخارآفرینی کنند.
 
آزوش در پاسخ به پرسش خبرنگار آنا در خصوص نحوه برگزاری لیگ‌ ورزش الکترونیک دانش‌آموزی گفت: برگزاری لیگ در آموزش و پرورش کار ساده ای نیست زیرا نگرش خانواده ها به ورزشهای الکترونیک بازی بودن آن است. باید نگرش خانواده‌ها در مورد صنعت گیم تغییر کند. فعلا نمی‌توان زمان دقیقی برای برگزاری این مسابقات در سطح دانش‌آموزی بیان کرد ولی تلاش می‌کنیم در سال جاری یک لیگ دانش‌آموزی برگزار کنیم.
 
انتهای پیام/۴۱۴۴/

انتهای پیام/

ارسال نظر