صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
منتقد سینما در گفت‌وگو با آنا:

فیلم کوتاه پله‌‌ای برای ساختن فیلم بلند نیست

محمدتقی فهیم در حاشیه برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: به جای اینکه تصور کنند فیلم کوتاه پله‌ای برای رسیدن به فیلم بلند است، باید دنبال بازاریابی آن باشیم و اینکه چه بسازیم که مخاطبان رضایت داشته باشد.
کد خبر : 810608

به گزارش خبرنگار حوزه سینما و تئاتر گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، محمد تقی فهیم، منتقد سینمادر حاشیه برگزاری سی‌ونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: به جای اینکه تصور کنند فیلم کوتاه پله ای برای رسیدن به فیلم بلند است، باید دنبال بازاریابی آن باشیم و اینکه چه بسازیم که مخاطبان رضایت داشته باشد.

فهیم، درباره جریان جاری در فیلمسازی کوتاه و تصور موجود فیلمسازان در این حوزه گفت: این اشتباه است که فیلمسازان تصور کنند برای صعود به عرصه فیلم بلند حتما باید به این عرصه پا بگذارند. این که بتوانند در آینده در عرصه فیلم بلند پا بگذارند، عیبی ندارد ولی اگر هدفشان این باشد فیلم بلند بسازند، یک انحراف جدی نه در فیلمساز بلکه در مدیریت آن است.

کارشناس برنامه تلویزیونی هفت با تأکید بر اینکه داشتن این دیدگاه عقب‌مانده و غیرکارشناسی است، افزود: فیلم کوتاه اکنون در دنیا به‌خصوص اکنون که پلتفرم‌های بزرگ در جهان سینما را به خانه‌ها می‌برند کار می‌کند و بازار خود را دارد. بنابراین، فیلم کوتاه یکی از محصولات پرمصرف پلتفرم‌هاست.

وی با ارائه راهکاری در این رابطه گفت: مدیران ما به‌جای اینکه تصور کنند فیلم کوتاه پله‌ای برای رسیدن به فیلم بلند است، باید دنبال بازاریابی باشند و به این فکر کنند که چه بسازیم تا رضایت مخاطبان جلب شود.

این منتقد سینما با بیان اینکه تا زمانی که سینمای ما به مخاطب فکر نکند، موجب شکست و پاشنه آشیل آن محسوب می‌شود، گفت: نگاه فیلمسازی صرف برای جشنواره‌ها باید تغییر کند و بیشتر به مخاطب فکر کنند. مدیران نیز به جای اینکه به کارنامه کاری فیلمسازان توجه کنند که در چند جشنواره حضور داشته، اگر به این توجه کند که کدام یک توانسته نمایش سالنی داشته باشد و نقد شود، به سمت سینمای مخاطب محور می‌رویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر