صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد؛

طراحی موتور جستجوی دانش‌آموزی ایمن «شادبین»

وزیر آموزش‌وپرورش درباره افزایش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در پاندمی کووید ۱۹، گفت: در طول پاندمی کووید ۱۹ که می‌توان گفت دانش‌آموزان به فضای مجازی پرتاب شدند، میزان آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان دو برابر شد که این آمار نشانه خوبی نیست.
کد خبر : 804348

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا،یوسف نوری در دومین روز از نخستین همایش  ملی آسیب شناسی روانی کرونا و مداخلات روانی_ اجتماعی، اظهار کرد: ما با همکاری وزارت کشور و قوه قضاییه سامانه‌ای برای رصد آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در اختیار داریم که آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان توسط این سامانه شناسایی شده و سپس به مشاوران ارجاع داده می‌شوند.

طراحی موتور جستجوی دانش آموزی ایمن شادبین

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری گروه های غیر رسمی و دولتی و نقش روانشناسان و مشاوران  در جهت شناسایی و درمان آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان، افزود: در حال طراحی سکویی برای سنجش نیمرخ روانی دانش آموزان هستیم. ۱۴۵ آزمون وجود دارد تا نیمرخ اولیه فرد به دست آید. همچنین برای اینکه از فضای مجازی نا ایمن برگردیم، موتور جستجوی دانش آموزی ایمن "شادبین" را طراحی کردیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تحقیقات انجام شده وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش حضوری مدارس در دوران پاندمی کووید ۱۹، ادامه داد: نتایج این بررسی‌ها نشان می‌داد برخی کشورهای اسکاندیناوی در طول پاندمی کووید ۱۹ اصلا تعطیلی نداشتند و بعضا در برخی کشورها طولانی ترین مدت آموزش غیر حضوری شش ماه بود؛ اما ما این امر را ۲۶ ماه ادامه دادیم.

آموزش مدارس ۱۱۱ کشور در کرونا حضوری بود

نوری در ادامه سخنان خود با اشاره به نتایج پژوهش WHO که نشان می‌دهد مدارس در جهان آخرین ‌جایی بودند که در دوران پاندمی کووید ۱۹ تعطیل شدند و اولین جایی بودند که بازگشایی شدند، افزود: بر اساس آماری که از یونیسف گرفتیم متوجه شدیم آموزش مدارس ۱۱۱ کشور  به صورت حضوری بود.

با تعطیلی مدارس ۱۶ درصد از سرمایه گذاری موثر حکومت برای دانش آموزان هدر می‌رود

وزیر آموزش و پرورش به آسیب‌های اقتصادی، جامعه‌شناختی و آموزشی تعطیلی مدارس در جهان اشاره و توضیح داد: طبق آمارهای جهانی با تعطیلی مدارس ۱۶ درصد از سرمایه گذاری موثر حکومت برای دانش آموزان هدر می‌رود.

بازماندگی تحصیل دانش آموزان به عنوان یکی از آسیب های آموزشی تعطیلی مدارس

نوری با اشاره به بازماندگی تحصیل دانش آموزان به عنوان یکی از آسیب های آموزشی تعطیلی مدارس، خاطر نشان کرد: در دوران پاندمی کووید ۱۹  به ویژه در پایه اول ابتدایی با بازماندگی از تحصیل و یا عدم ثبت نام در این پایه مواجه شدیم و حدود ۴۰ هزار نفر به بازمانده‌های از تحصیل و یا عدم ثبت نامی‌ها در این پایه اضافه شد که آمار سنگینی است و به راحتی افت تحصیلی در پایه اول ابتدایی اتفاق افتاد.

گرایش به مدارس بین المللی در پاندمی کووید ۱۹

وزیر آموزش و پرورش از گرایش به مدارس بین المللی در پاندمی کووید ۱۹ نیز یاد کرد و افزود: این امر نیز در دوران پاندمی کوید ۱۹ اتفاق افتاد که برای ما ضرر است چراکه هویت بچه‌ها را خدشه دار می‌کند.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

انتهای پیام/

ارسال نظر